English

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران:

سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ کاهش یافت

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه گفت: در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ به ۴.۵ دقیقه کاهش یافت.

 سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ کاهش یافت

به گزارش خبرگزاری موج، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه در حال حاضر سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ به ۴.۵ دقیقه کاهش یافته است، اظهار کرد: استفاده حداکثری از ظرفیت خطوط موجود، اولویت اول شرکت بهره برداری متروی تهران است و در این راستا مدیریت تعمیرات و نگهداری قطارهای مترو و افزایش تعداد قطارهای فعال به منظور کاهش سرفاصله حرکت قطارها در دستور کار قرار گرفته است.

وی تجهیزات و طراحی اولیه خط ۲ متروی تهران را پاسخگوی سرفاصله حرکت ۲ و نیم دقیقه دانست و تصریح کرد: این سرفاصله تاکنون به دلیل کمبود واگن عملیاتی نشده است اما سعی می‌کنیم تا با افزایش ناوگان در آینده به این زمان برسیم.

مدیرعامل شرکت بهره برداری متروی تهران و حومه با اشاره به اینکه این کاهش سرفاصله حرکت قطارها در خط ۲ باعث افزایش ۱۰۰هزار نفری در ظرفیت این خط می‌شود، گفت: خط ۲ متروی تهران به خط ۵ (تهران-گلشهر) متصل است و حجم بالای تردد در این خط سبب شده تا در خصوص اعزام قطارهای بیشتر در ساعات پرتردد اقدام شود. ایجاد این تغییرات در خط ۲ موجب کاهش ازدحام جمعیت به ویژه در ایستگاه‌های تقاطعی چون تهران (صادقیه)، شادمان، امام خمینی (ره) و دروازه شمیران می‌شود که امیدوارم در آینده نیزبتوانیم تعداد اعزام قطارها در این خط را افزایش دهیم.

بر اساس گزارش مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره برداری راه آهن شهری تهران و حومه، وی در پایان با بیان اینکه در یک ماه گذشته سرفاصله حرکت قطارهای مترو در خطوط ۳ و ۴ مترو نیز کاهش یافته است، گفت: این اقدامات قبل از شروع فصل سرما که معمولاً با تردد بیشتر خودروهای شخصی و آلودگی هوای پایتخت همراه است، انجام شد تا قدمی در جهت ترغیب شهروندان در استفاده از این ناوگان ایمن، سریع و پاک باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی