English

رئیس اتاق اصناف در صحن علنی شورا:

قاچاق در اقتصاد ایران نهادینه شده است

رئیس اتاق اصناف تهران گفت: قاچاق در اقتصاد ایران نهادینه شده و نفس اقتصاد را به شماره انداخته است.

قاچاق در اقتصاد ایران نهادینه شده است

به گزارش خبرگزاری موج، علی فاضلی با حضور در بیستمین جلسه شورای شهر تهران گفت: در شرایطی که به گفته مقام معظم رهبری در حال جنگ اقتصادی هستیم و تحریم های مختلفی ما را تهدید می‌کند، سیاست های تشویقی برای بنگاه های اقتصادی در نظر گرفته نشده است.

وی با بیان اینکه قاچاق در اقتصاد ایران نهادینه شده و نفس اقتصاد را به شماره انداخته است، خاطرنشان کرد: ۱۳۵ اتحادیه صنفی در شهر تهران فعال هستند که حدود ۳۰۰ هزار بنگاه را تحت پوشش دارند و بخشی از این اتحادیه ها مرتبط با مدیریت شهری است.

رئیس اتاق اصناف در خصوص خروج اصناف آلاینده از شهر تهران اذعان داشت: با وجود تمهیدات اندیشیده شده، کمترین کمک به اصناف آلاینده برای ساماندهی شده است و به واسطه نگاه نه چندان مناسب شورای شهر در گذشته به موضوع کمک به اصناف، تاکنون هیچ کمکی به اصناف صورت نگرفته است.

فاضلی در رابطه با وضعیت اصناف تهران نیز توضیحاتی را ارائه کرد و گفت: شهرک های صنفی تاکنون یک ریال از تسهیلات استفاده نکرده اند و بسیاری از بنگاه های صنفی به واسطه نقل و انتقال نامناسب سرمایه خود را به سمت دلالی هدایت کرده اند.

وی  افزود: از انتقال بنگاه های اقتصادی بدون دریافت تسهیلات جلوگیری خواهیم کرد و اجازه این کار را به اشخاص نخواهیم داد.

کسبه پلاسکو تاکنون تعیین تکلیف نشده‌اند

رئیس اتاق اصناف تهران با تاکید بر اینکه برای کسبه پلاسکو تاکنون تعیین تکلیف نشده است، تصریح کرد: متاسفانه ماه ها از حادثه پلاسکو می گذرد اما با وجود برگزاری جلسات متعدد با حضور وزرا، هر روز تعدادی از کسبه پلاسکو، در حال بیان اعتراضات خود هستند. علت این امر هم این است که برای کسبه برنامه ریزی نشده و وضعیت آنان تعیین تکلیف نشده است.

فاضلی برای بهبود وضعیت اصناف و مشاغل خواستار تشکیل کمیته های مشترک میان اتاق اصناف و شورای شهر تهران شد و خاطر نشان کرد: باید برای بهبود وضعیت در شهر تهران، کمیته مشترکی میان اتاق اصناف و شورای شهر تهران تشکیل شود، چراکه برای ایجاد آرامش در فضای کسب و کار نیاز به همکاری شورای شهر تهران داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی