English

انتقاد حق شناس به انتصابات اخیر شهرداری؛

مردم تهران خواهان وفای به عهد نمایندگان شورا هستند

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران گفت: مردم تهران خواهان وفای به عهد نمایندگان شورا، شفافیت و پاسخگویی هستند.

مردم تهران خواهان وفای به عهد نمایندگان شورا هستند

به گزارش خبرگزاری موج، محمدجواد حق شناس صبح امروز در نطق پیش از دستور خود با بیان اینکه اردیبهشت ماه 96 را می‌توان یکی از قله‌های تاریخی کشور و نقطه عطفی در سپهر سیاست ایران نامید، گفت: اگر شهروندان تهرانی در انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری در سال 94، نمونه ارزشمند و فراموش نشدنی از شیوه مشارکت فعالانه و آگاهانه در انتخابات را به نمایش گذاشتند، در 29 اردیبهشت 96 نیز با ایستادگی در صف‌های فشرده رای، قاطعانه بر این تحول مهر تایید زده و ثابت کردند که حل مسائل کشور از دریچه اندیشه و آگاهی گذر می‌کند.

وی با بیان اینکه مردم انتظارات و مطالبات بسیار جدی از اعضای شورای شهر و شهردار تهران در قبال آرائی که پس از صرف ساعت‌ها به صندوق انداختند، دارند گفت: تحقق این مهم نیازمند تشخیص فرصت‌ها و تهدیدهای پیرامونی، استفاده مطلوب از فرصت‌ها و دفع جسورانه تهدیدها است.

وی با بیان اینکه مردم تهران خواهان وفای به عهد نمایندگان شورا، شفافیت و پاسخگویی هستند، گفت: این امر نه تنها مطالبه شهروندان بلکه شرط بقای جریان اصلاح طلب است چرا که در عرصه سیاسی کشور، اصلاح طلبان پایگاه و پشتوانه‌ای جز اندیشه آزاد و آرای مردم ندارند و حفظ این پشتوانه نیازمند داشتن تعهد و پاسخگویی حداکثری در برابر مردم است.

حق شناس خطاب به اعضای شورای شهر گفت: اگرچه در ظاهر فرصتی چهار ساله پیش روی شورای پنجم قرار گرفته اما از زاویه نگاه عملیاتی تنها کمتر از دو سال وقت داریم و باید اعضای شورا با فرصت تاریخی که برای ادامه جریان اصیل اصلاح طلبی و خدمتگذاری شایسته به شهروندان تهرانی روبرو است باعث افزایش همکاری، هماهنگی، همبستگی و... میان نهادهای مختلف شود.

حق شناس با بیان اینکه انتخابات مجلس یازدهم در سال 98 پیش روی ما قرار دارد و شرایط به گونه‌ایست که جلب مجدد اعتماد مردم به جریان اصلاح طلب آسان نخواهد بود، گفت: کسب موفقیت شورا موجب توفیق جریان اصلاح طلبی و ناکامی، سرآغاز دومینوی شکست و از دست دادن اعتماد آحاد مردم خواهد بود و این هشداری است که باید از همین الان آن را جدی بگیریم.

ماهیت شورا نظارت مستمر و پاسخگویی مداوم است

وی با بیان اینکه ماهیت شورا نظارت مستمر و پاسخگویی مداوم است، گفت: از دکتر نجفی انتظار می‌رود در روند خدمت‌شان و انجام انتصابات دقت و مراقبت بیشتری داشته باشند و باید بگویم عمده‌ترین پاسخی که در روزها و هفته‌های اخیر در قبال نقد انتصابات شهردار تهران شنیده می‌شود این است که دیگران از رزومه مطلوبی برخوردار نیستند، اما باید بگویم آقای نجفی اگر جوانان اصلاح طلب رزومه ندارند ناشی از محرومیت‌شان از تصدی پست‌های مدیریتی و حتی کارشناسی و جلوگیری از ورودشان به سیستم اداری شهر در 14 سال گذشته بوده است.

حق‌شناس خطاب به نجفی افزود: اگر کارشناسان و مدیران لایق اصلاح طلب در دولت مهرورزان مورد بی مهری قرار گرفته و یا اخراج و حتی به اجبار بازنشسته شدند قرار نیست به بهانه‌های اینچنینی پشت درهای مدیریت شهر تهران تا اطلاع ثانوی بلاتکلیف بمانند.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران با بیان اینکه شاید ایرادی نداشته باشد که از اصولگرایان شایسته و پاکدست موجود در بدنه شهرداری تهران نیز در برخی پست‌های مدیریتی استفاده شود، گفت: اما متکی بر خواست و اراده مردم انتظار می‌رود در این دوره وجه قالب انتخاب همکاران مربوط به اصلاح طلبان باشد. چرا که مجموعه مدیریت شهری تهران در دوره جدید امانتدار رای اصلاح طلبان است و این واقعی را نمی‌توان نادیده گرفت.

با تهران بحران زده مواجه‌ایم که مهار آن سال‌ها زمان می‌برد

وی با بیان اینکه حال این روزهای تهران خوب نیست، گفت: ما با تهران بحران زده مواجه‌ایم که مهار آن سال‌ها زمان می‌برد و این در حالیست که چندی پیش دکتر نجفی در گزارشی به شورای شهر گفت که حجم بدهی‌های شهرداری تهران بالغ بر 32 هزار میلیارد تومان است که در ذهن مردم سوال پیش آمده که در یک دوره 12 ساله چگونه شهر اداره شده که این مبلغ بدهی ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه امروز روز فرهنگی عمومی است و کمیسیون فرهنگی مصمم است تا در دوره جدید مدیریت شهری اقداماتش به انسان محور بودن ارتقا یابد، گفت: بر همین اساس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی رویکردهایی همچون آسیب شناسی مدیریت شورایی شهر، افزایش مشارکت مردم در اداره شهر، کنترل آسیب‌های اجتماعی، گسترش ورزش همگانی، درآمدزایی از سرمایه‌های تاریخی و طبیعی شهر، نگاه کیفی به باورهای مذهبی، حفظ اسامی معتبر معابر، افزایش مشارکت سمن‌ها و... را در دستور کار قرار بدهد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در پایان افزود: آرمان من این است که بتوانم ذره‌ای از رنج مردم را بکاهم و به آرامش، آسایش، شادمانی آنها اضافه کنم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی