English

رئیس سازمان بهزیستی کشور:

باید با انجام مشاوره و آزمایشات ژنتیک از معلول‌زایی پیشگیری کنیم

رئیس سازمان بهزیستی کشور گفت: ما این توانایی را داریم که در معلول‌زایی ورود کرده و با انجام مشاوره و آزمایشات ژنتیک از این امر پیشگیری کنیم.

باید با انجام مشاوره و آزمایشات ژنتیک از معلول‌زایی پیشگیری کنیم

به گزارش خبرگزاری موج، انوشیروان محسنی بندپی، رئیس سازمان بهزیستی کشور در ششمین سمینار سالیانه مشاوره ژنتیک و نقش آن در پیشگیری از معلولین گفت: با همکاری وزیر کار، سازمان بهزیستی اقدامات اثربخشی را در حوزه ژنتیک در دست اجرا دارد.

وی افزود: امروز در بیستمین سالی قرار داریم که خدمات مشاوره ژنتیک در کشور انجام می‌شود.

محسنی بندپی گفت: در دولت روحانی سه راهبرد مدنظر سازمان بهزیستی قرار گرفت. راهبرد اول این است که تلاش کنیم همه یافته های علمی را به کار گرفته و از آسیب های اجتماعی و معلولیت ها جلوگیری کنیم.

وی همچنین تصریح کرد: راهبرد دوم کیفیت بخشیدن به خدمات و استاندارد کردن آنها است. استفاده از ظرفیت های علمی و خیر جمعی جامعه است نیز سوم راهبرد این سازمان است.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: ما سرعت کار را در سالهای اخیر زیاد کرده ایم و مجلس و دولت را مجاب کردیم که نگاه جدیدی به اختلالات ژنتیک داشته باشند.

وی افزود: در هر استان یک شهرستان و در دو استان کرمان و یزد تمام شهرستان ها  را تحت پوشش غربالگری مشاوره ژنتیک قرار دادیم و پس از بررسی های لازم، غربالگری ژنتیک ازدواج و شناسایی ازدواج‌های پرخطر در ماده ۷۵قانون برنامه ششم توسعه به دستور رییس حمهور و با موفقت مجلس شورای اسلامی گنجانده شد و در دستور کار دولت است.

محسنی بندپی ادامه داد: ما این توانایی را داریم که در معلول‌زایی ورود کرده و با انجام مشاوره و آزمایشات ژنتیک از این امر پیشگیری کنیم.

رئیس سازمان بهزیستی گفت: این سازمان به عنوان تخصصی ترین نهاد نسبت به برنامه مشاوره و غربالگری ژنتیک پیش‌قدم شده است اگرچه از نظر قانونی تولیت این کار با سازمان دیگری است.

وی در اخر گفت: در برنامه ششم وزیر کار دستور داد که هزینه ازمشاوره ی ژنیک برای بارداری سوم خانواده های دارای دو معلول پراداخت شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه