English

رئیس کمیسیون بهداشت مجلس؛

تامین سلامت مردم دغدغه اصلی مجلس و وزارت بهداشت است

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: حمایت مجلس از طرح تحول سلامت، یک وظیفه بوده زیرا تامین سلامت مردم، دغدغه اصلی مجلس و وزارت بهداشت است.

تامین سلامت مردم دغدغه اصلی مجلس و وزارت بهداشت است

به گزارش خبرگزاری موج، علی نوبخت با حضور در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها، اظهار داشت: مجلس در جهت حمایت عملی از اجرای بهتر طرح تحول سلامت، اقدامات و مصوبات بسیار خوبی داشت که انتقال سازمان بیمه سلامت ایرانیان از وزارت رفاه به وزارت بهداشت یکی از مهمترین اقدامات مجلس بود.

وی تصریح کرد: برخی منتقدان انتقال سازمان بیمه سلامت به وزارت بهداشت را نادرست می دانستند زیرا معتقد بودند خریدار، ارائه دهنده و ناظر خدمات نباید، واحد باشد و این استدلال در شرایط استاندارد ممکن است صحیح باشد اما وضعیت کشور ما در شرایط استاندارد نیست زیرا صدها بیمارستان فرسوده به وزارت بهداشت دولت یازدهم تحویل داده شد و مردم تا پولی پرداخت نمی کردند، بستری نمی شدند و برای تهیه مایحتاج مصرفی و دارویی به بیرون از بیمارستانها فرستاده می شدند و در شرایطی که پزشک و پرستار در کشور با کمبود روبرو است، وزارت بهداشت در حال حاضر کار انقلابی و جهادی انجام می دهد که به میلیون ها ایرانی خدمات با کیفیت بهداشتی و درمانی را ارائه می دهد.

طرح تحول سلامت، نعمتی بود که دولت یازدهم به مردم ارائه کرد

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برخی افراد معتقدند که چرا با وجود کمبود امکانات موجود، به تمام مردم خدمات بهداشتی و درمانی ارزان ارائه می شود، افزود: ارائه خدمات به تمام مردم، یک کار خیر و به قصد قربت بوده و در امور خیر، نمی توان مرز کشید و طرح تحول سلامت، نعمتی بود که دولت یازدهم به مردم ارائه کرد.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس یادآور شد: حمایت مجلس از طرح تحول سلامت، یک وظیفه بوده زیرا تامین سلامت مردم، دغدغه اصلی مجلس و وزارت بهداشت است و وزارت بهداشت هم در طرح تحول سلامت، ایثارگری کرد و وزیر بهداشت و مسئولان این وزارتخانه دغدغه رئیس جمهوری را پاسخ دادند و خدمات با کیفیت را به مردم ارائه دادند.

وی تصریح کرد: صلاح نبود که وزارت بهداشت برای ارائه خدمات، فشار بسیار زیادی را تحمل کند اما امکاناتی نداشته باشد بنابراین تصمیم گرفتیم سازمان بیمه سلامت را به وزارت بهداشت منتقل کنیم و انصاف نیست که از این وزارتخانه پاسخ بخواهیم در حالی که ابزارهای تولیتی را در اختیار نداشته باشد.

 باید هزینه و درآمد طرح تحول سلامت را مدیریت کنیم

نوبخت در ادامه تاکید کرد: باید هزینه و درآمد طرح تحول سلامت را مدیریت کنیم و جهت گیری کمیسیون بهداشت مجلس و وزارت بهداشت در دولت دوازدهم نیز مدیریت بهینه منابع و افزایش بهره وری است. نشستی با حضور مسئولان وزارت بهداشت، سازمان برنامه و بودجه بیمه ها و اعضای کمیسیون بهداشت و برنامه و بودجه مجلس برگزار می شود تا به مسئولان وزارت بهداشت اطمینان دهیم و بیینیم که باید چه اقداماتی انجام شود تا با بودجه ای که به این وزارتخانه می دهیم، از عهده مسئولیت های خود بر بیاید.

وی افزود: با مشورت و همکاری مسئولان سازمان برنامه و بودجه و کمیسیون برنامه و بودجه در مجلس شورای اسلامی در خصوص پایداری منابع و وضع مالیات بر کالاهای آسیب رسان تصمیماتی خواهیم گرفت. مسئولان و پرسنل وزارت بهداشت مانند ژنرال های جبهه های جنگ هستند و باید پشت آنها گرم باشد و به آنها اطمینان داده شود.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در جریان تصویب برنامه ششم توسعه در مواد ۷۰ تا ۷۴، تمام تکالیف و وظایف وزارت بهداشت مانند نظام ارجاع و تشکیل پرونده الکترونیک سلامت را مشخص کرده و ریل کشی کرده ایم و اگر قطار طرح تحول سلامت را بدون توقف در این مسیر قرار دهیم، به مقصد می رسیم.

نوبخت خاطرنشان کرد: مردم باید آگاه باشند که بودجه خزانه و وزارت بهداشت برای ارائه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان به تک تک ایرانیان، کافی نیست و باید اولویت بندی شود و نیازمندان و مستضعفان در اولویت قرار گیرند و نمی توان انتظار داشت که مردم نیازمند و غنی به صورت رایگان تحت پوشش بیمه قرار بگیرند باید انصاف داشته باشیم و به اندازه اعتبارات، هزینه کنیم.

وی گفت: یکی از دلایل من برای انتقال بیمه سلامت به وزارت بهداشت این بود که اگر وزیر بهداشت بداند که چه مقدار منابع اعتباری در خزانه دارد، به همان اندازه هزینه می کند زیرا نمی توان انتظار داشت که صندوق بیمه سلامت در محل دیگری باشد و خدمات را از وزارت بهداشت بخواهیم.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پایان یادآور شد: در دولت نهم و دهم شاهد بودیم که نفت ۱۰۳ دلار فروخته می شد اما دریغ از اینکه به سلامت مردم توجه شود و وضعیت اسف باری حاکم بود به گونه ای که با بی وجدانی به مردم نسخه می دادیم که از بیرون دارو و لوازم مصرفی را تهیه کنند و فضاحت را به جایی رسانده بودند که جسد مردم را گروگان می گرفتند تا هزینه های درمانی پرداخت شود و هیچ وقت نباید این شرایط را فراموش کنیم و اگر می خواهیم نقاط ضعف طرح تحول سلامت را بگوییم نباید فراموش کنیم که این طرح، کشور را از چه شرایط نامناسبی نجات داد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه