English

عضو شورای شهر تهران:

تهران جزء ۳ شهر آلوده کشور از جهت ذرات آلوده‌کننده هوا می‌باشد

عضو شورای شهر تهران تاکید کرد که تهران جزء 3 شهر آلوده کشور از جهت ذرات آلوده‌کننده هوا می‌باشد.

 تهران جزء 3 شهر آلوده کشور از جهت ذرات آلوده‌کننده هوا می‌باشد

به گزارش خبرگزاری موج، مجید فراهانی عضو شورای شهر تهران  صبح امروز در هفدهمین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به گزارش عیسی کلانتری، با تاکید بر اینکه سازمان محیط زیست نهادی بالادستی است و انتظار می‌رود برنامه زمان‌بندی شده برای رفع آلودگی ارائه کند، گفت: براساس آمار در سال 84 سالانه 10 هزار کشته در تهران داشته‌ایم و این آمار در سال 95 به بیش از 2 برابر افزایش یافته است.

فراهانی با بیان اینکه هر هفته یک ایرباس 500 نفره در تهران سقوط می‌کند، گفت: به آلودگی‌های تهران توجه نداریم و این در حالی است که شاهد کاهش 5 سال از عمر شهروندان تهرانی براثر آلودگی هوای تهران می‌باشیم.

عضو شورای شهر تهران همچنین بر این نکته تاکید کرد که تهران جزء 3 شهر آلوده کشور از جهت ذرات آلوده‌کننده هوا می‌باشد.

وی در ادامه خطاب به کلانتری گفت: براساس اصل 50 قانون اساسی خواهان چند موضوع هستم. تهیه فهرست جامع از آلوده‌کننده‌های شهر تهران، همچنین استانداردهای آلاینده‌ها در دو سطح ملی و منطقه‌ای، تغییر مبلمان شهری از خودرو محور به زیست محور.

دو برابر ترکیه بنزین مصرف می‌کنیم

فراهانی همچنین بر ضرورت توجه کاهش مصرف بنزین در کشور تاکید کرد و گفت: امروزه 2 برابر ترکیه که جمعیتی دو برابر ایران دارد، بنزین مصرف می‌کنیم.

عضو شورای شهر تهران همچنین در بخش دیگری از سخنان خود این سوال را مطرح کرد که چرا دولت سهم خود را در حمل و نقل عمومی پرداخت نمی‌کند.

محمود میرلوحی عضو شورای شهر تهران صبح امروز در هفدهمین جلسه شورای شهر تهران در واکنش به گزارش عیسی کلانتری رئیس سازمان محیط زیست با تاکید بر ضرورت توجه به فرهنگ عمومی در مواجهه با آلودگی شهر تهران گفت: برپایی مانورهایی برای مقابله با آلودگی به نوبه خود موثر بوده و این مانورها بهترین نقشش به قدم نهادن به سمت بهبود هوا می‌باشد. 

وی همچنین به ضرورت توجه به ایمنی پالایشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: چقدر باید مشابه اتفاق روز گذشته و آتش‌سوزی پالایشگاه در شهرری اتفاق افتد. 

30 درصد آلودگی شهر تهران از منبع کامیون‌ها می‌باشد

میرلوحی همچنین با اشاره به اینکه بر اساس گزارش ارائه شده امروز 30 درصد آلودگی شهر تهران از منبع کامیون‌ها می‌باشد، گفت باید در این خصوص ایستادگی کنیم و وزارت بهداشت، سازمان محیط زیست و ... به وظیفه خود عمل کنند تا در این خصوص مقاومت کنیم.

عضو شورای شهر تهران در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به آلودگی سبزیجات کشت‌زده و فضای کشاورزی در شهرستان شهرری، گفت: طرحی وجود دارد که مبتنی بر این طرح کشت سبزی و اشتغال و درآمد از کشورزی در جنوب تهران با تغییر کشت از سبزیجات آلوده به سیب‌زمینی ترش محقق می‌شود که می‌تواند مورد استفاده در صنایع دیزلی باشد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه