English

رئیس سازمان تامین اجتماعی:

درمان؛ اولویت سازمان است

رئیس سازمان تامین اجتماعی که در جمع دبیران اجرایی خانه کارگر سراسر کشور در مورد وضعیت کنونی سازمان تامین اجتماعی گفت: ما همه توان خود را به‌کار می‌بندیم تا در خدمت به جامعه کارگری و بیمه‌شدگان و مستمری‌بگیران نتایج مثبتی بگیریم.

درمان؛ اولویت سازمان است

به گزارش خبرگزاری موج، «سیدتقی نوربخش» که در جمع دبیران اجرایی خانه کارگر سراسر کشور حضور پیدا کرده بود؛ در مورد وضعیت کنونی سازمان تامین اجتماعی گفت: ما همه توان خود را به‌کار می‌بندیم تا در خدمت به جامعه کارگری و بیمه‌شدگان و همچنین مستمری‌بگیران نتایج مثبتی بگیریم.

نوربخش درباره حوزه درمان سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: ماموریت اول سازمان تامین اجتماعی درمان است که این مورد جزو موارد جدایی‌ناپذیر سازمان تامین اجتماعی محسوب می‌شود. برای اثبات این موضوع ده‌ها دلیل علمی و تاریخی وجود دارد.

وی ادامه داد: اقدامات انجام شده در چهار سال نخست فعالیت ما در سازمان تامین اجتماعی؛ ارتقای هتلینگ‌های درمانی بوده که 80 بیمارستان در کمتر از دو سال به صورت ضربتی بازسازی شد. لازم به ذکر است که برای بازسازی این بیمارستان‌ها کمتر از 200 میلیارد تومان هزینه شد.

او افزود: طرح تحول سلامت یکی از راهبردهای دولت بود که در ارگان‌های مختلف اجرا شد اما با چه هزینه‌هایی باید این طرح ادامه پیدا کند؟ منابع اقتصادی کشور بسیار محدود است و همین مقدار را باید کنترل کنیم.

نوربخش با اشاره به فعالیت‌های بیمه‌ای سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: بیمه سازمان تامین اجتماعی از ابتدا بدون حمایت دولت فعالیت کرده است و هیچ گاه نمی‌خواهد که زیر نظر دولت باشد. در مهرماه سال جاری ما نزدیک به 4211 میلیارد تومان بابت مستمری پرداخت کردیم. لازم به ذکر است که کل بودجه سازمان بهزیستی به 2000 میلیارد تومان می‌رسد.

او در مورد بدهی‌های دولت به سازمان تامین اجتماعی خاطرنشان کرد: اگر دولت بدهی‌های خود را به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کند مطمئنا این سازمان می‌تواند سال‌های سال به فعالیت‌های خود ادامه دهد. البته لازم به ذکر است که دولت تاکنون 8900 میلیارد تومان بابت بدهی‌های سابق خود به سازمان تامین اجتماعی پرداخت کرده است که با توجه به برنامه ششم توسعه باید این بدهی‌ها به سازمان پرداخت شود.

رئیس سازمان تامین اجتماعی در مورد بازگرداندن املاک و بدهی‌هایی که به سازمان تامین اجتماعی وجود داشت، خاطرنشان کرد: ما در سازمان تامین اجتماعی پیش از این با حاشیه‌های بسیاری روبرو بودیم مانند بابک زنجانی. ما تاکنون توانسته‌ایم هزار میلیارد تومان از این مطالبات را به سازمان بازگردانیم و همچنین هتل هما و آبشار اصفهان را نیز مجدد به چرخه سازمان تامین اجتماعی بازگرداندیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه