English

توصیه رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر به زائران اربعین

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر به تشریح تمهیدات این سازمان برای مراسم اربعین پرداخت و گفت: به زائران توصیه می شود شماره 112 را به خاطر داشته باشند تا در صورت نیاز به کمک‌رسانی، با آن تماس بگیرند.

توصیه رئیس سازمان امداد و نجات هلال‌احمر به زائران اربعین

به گزارش خبرگزاری موج، مرتضی سلیمی در مورد تمهیدات سازمان امداد و نجات هلال‌احمر برای مراسم اربعین اظهار کرد: تمهیدات سازمان امداد و نجات از روز یکشنبه 7 آبان آغاز می‌شود و به مدت 15 روز تا تاریخ 21 آبان ادامه دارد.  
وی افزود: در هیمن راستا، چهار قرارگاه مرزی در سه استان خوزستان، کرمانشاه و ایلام ایجاد کرده‌ایم و نمایندگان سازمان امداد و نجات در این قرارگاه‌ها که در مرزهای مهران، شلمچه، چذابه و خسروی است مستقر می‌شوند.
همچنین 463 پایگاه امداد و نجات بین شهری برای ارائه خدمات در آمادگی کامل هستند و علاوه بر این 80 پایگاه امداد و نجات بین شهری در محورهای مواصلاتی منتهی به مرزهای خروجی به زائران خدمات امدادی ارائه می‌دهند.
مرتضی سلیمی

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر در مورد نیروهای به کار گرفته شده برای مراسم اربعین گفت: مجموعا 8950 نفر از داوطلبان در قالب پزشک، پرستار، کادر درمانی و نجاتگران در این زمان همکاری می‌کنند و در محورهای مواصلاتی به زائران خدمت ارائه می‌دهند.

اختصاص 5 بالگرد برای اربعین

سلیمی در مورد اینکه آیا برای مراسم اربعین از بالگردهای هوایی نیز استفاده می‌شود یا خیر نیز تصریح کرد: برای این مدت 5 فروند بالگرد را پیش‌بینی کرده‌ایم تا در صورت نیاز مورد استفاده قرار بگیرد.
وی در مورد تمهیدات هلال‌احمر برای اسکان زائران نیز تصریح کرد: در استان‌های خوزستان، کرمانشاه و ایلام در هر قرارگاه اردوگاه اسکان اضطراری پیش‌بینی شده است که اگر زائرین به استراحت نیاز داشتند بتوانند از این اردوگاه‌ها استفاده کنند.
رئیس سازمان امداد و نجات با اشاره به تمهیداتی که در کشور عراق مد نظر قرار گرفته گفت: سازمان امداد و نجات با هماهنگی مرکز پزشکی حج و زیارت اقداماتی در داخل کشور عراق هم انجام می‌دهد و نمایندگان سازمان امداد و نجات در ستادهای مرکزی کربلا، نجف و حله مستقر می‌شوند. همچنین تأمین و اعزام تیم‌های عملیاتی امداد و نجات، هماهنگی و اعزام 8 دستگاه اتوبوس آمبولانس، 25 دستگاه آمبولانس و 3 دستگاه خودروی ارتباطات رادیویی از اقداماتی است که سازمان امداد و نجات در عراق انجام می‌دهد.
رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر همچنین به زائران توصیه کرد و گفت: هموطنان شماره 112 را به خاطر داشته باشند تا در صورت نیاز به کمک‌رسانی، با آن تماس بگیرند، این شماره امدادی حتی بدون سیم‌کارت نیز امکان برقراری ارتباط را ایجاد می‌کند تا از اولین و نزدیک‌ترین پایگاه امدادگران برای کمک اعزام شوند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت‌های سازمان امداد و نجات برای مراسم‌های اربعین نسبت به سال گذشته از نظر زمانی دو روز افزایش پیدا کرده است، اظهارکرد: امسال با افزایش حدود 22 درصدی پایگاه‌ها و امکانات سازمان روبه‌رو هستیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی