English

عضو شورای شهر تهران:

وضعیت سرانه های آموزشی مدارس بغرنج است

یک عضو شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش گفت: امروز مدارس شهر تهران به لحاظ فرسودگی نسبت به کل کشور وضعیت بسیار وخیمی دارد و وضعیت سرانه های آموزشی آن بغرنج است.

وضعیت سرانه های آموزشی مدارس بغرنج است

به گزارش خبرگزاری موج، محمد سالاری، رئیس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران در واکنش به گزارش مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در صحن شورای شهر گفت: متاسفانه امروز مدارس شهر تهران به لحاظ فرسودگی نسبت به کل کشور وضعیت بسیار وخیمی دارد و وضعیت سرانه های آموزشی آن بغرنج است.

منطقه ۲۲ از محروم ترین مناطق تهران از لحاظ سرانه های آموزشی است

وی با اشاره به کمبود سرانه های آموزشی در منطقه ۲۲ تهران اظهار داشت: به موجب قاعده ۳۰*۷۰ کمیسیون ماده ۵ قرار بود ۷۰ درصد املاک و اراضی منطقه ۲۲ که غالبا بالای ۱۰۰۰ متر هستند برای تامین سرانه های ۷گانه در اختیار شهر  و ۳۰ درصد آن به موجب زیرپهنه های طرح تفصیلی مورد ساخت و ساز قرار بگیرد اما متاسفانه اکنون منطقه ۲۲ یکی از محروم ترین مناطق تهران از لحاظ سرانه های آموزشی است.

سالاری همچنین با انتقاد از نحوه مقاوم سازی مدارس ادامه داد: با توجه به وجود گسل ها، بافت فرسوده و زلزله خیز بودن، تهران یک شهر نا ایمن است و اماکن آموزشی و درمانی آن باید دارای کاربرد به عنوان جایگاه مدیریت بحران باشند اما متاسفانه خود اماکن آموزشی و درمانی از نظر مقاوم سازی وضعیت اسفناکی دارند.

وی خطاب به سازمان نوسازی مدارس بیان کرد: ساختمان ها و اماکن عمومی از جمله نمادهای ارزشمند و هویت بخش یک شهر هستند اما امروز شاهدیم که در ساخت و ساز این اماکن حتی قواعد ساخت و ساز هم رعایت نمی‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه