English

اولین توافقنامه حقوقی و قضایی با سریلانکا امضا می شود

وزیر دادگستری گفت: در برنامه‌ای که به مجلس برای رای اعتماد دادم گفته بودم که یکی از برنامه‌هایم توسعه قضایی با سایر کشورهاست.

اولین توافقنامه حقوقی و قضایی با سریلانکا امضا می شود

به گزارش خبرگزاری موج، علیرضا آوایی در دیدار سفیر سریلانکا با وی که صبح امروز در محل وزارت دادگستری انجام شد، گفت: از سطح روابط خوبی که بین دو کشور وجود دارد خرسندم. نمونه آن حضور هیات بلندپایه‌ای از کشور سریلانکا برای مراسم تحلیف رییس جمهور بود.

وی ادامه داد: ظرفیت های فراوانی برای توسعه دو کشور وجود دارد و امیدوارم مسایلی که بین دو کشور مطرح است مثل گمرکات برطرف شود. من در برنامه‌ای که به مجلس برای رای اعتماد دادم گفته بودم که یکی از برنامه‌هایم توسعه قضایی با سایر کشورهاست که برای شروع می توان به توافقات جدید اشاره کرد.

آوایی خاطرنشان کرد: خوشحالم که اولین موافقتنامه‌ای که امضاء می شود با سریلانکا است. باور من این است که دیپلمات های ما در هر دو کشور و سفیر ایران در سریلانکا و برعکس می‌توانند نقش مهمی در این راستا ایفا کنند.

در ادامه سفیر سریلانکا در تهران گفت: تاریخچه سیاسی و اقتصادی و فرهنگی بین دو کشور وجو دارد و امیدوارم در طول دوره کاری‌ام روابط دو کشور را تقویت کنم. از سفیر ایران در سریلانکا تشکر می کنم و مطمئن ام با همکاری هایی که داریم می توانیم روابط دو کشور را تقویت کنیم.

وی افزود: مشکلاتی در زمینه تجارت بین المللی وجود دارد. رییس جمهور سریلانکا قرار است به زودی به ایران سفر کند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه