English

اختلال سامانه سماح و سردرگمی زائرین اربعین

کاربرانی که قصد نام‌نویسی نهایی در سامانه سماح برای ایام اربعین حسینی به دلیل برخی مشکلات فنی، امکان تکمیل مراحل ثبت‌نام برای آنها میسر نیست؛ این اختلال فنی از شب گذشته ایجاد شده است.

اختلال سامانه سماح و سردرگمی زائرین اربعین

به گزارش خبرگزاری موج، سامانه سماح که نام‌نویسی زائران اربعین حسینی را بر عهده دارد از شامگاه گذشته (سه‌شنبه) دچار اختلال فنی شده است.

جمع زیادی از کاربران و علاقمندان به سفر زیارتی اربعین حسینی که قصد نام‌نویسی نهایی برای ایام اربعین حسینی را دارند نسبت به برخی مشکلات عدیده فنی همانند عدم واریز مبلغ اعلامی در این سایت ابراز نگرانی کردند.

یکی از مهمترین ایرادات عنوان شده از سوی کاربران به عدم واریز مبلغ اعلامی باز می‌گردد و اگر این مرحله از نام‌نویسی هم نهایی نشود، اتمام کار از سوی سیستم صورت نمی‌گیرد و واژه نام‌نویسی موقت نمایش داده می‌شود.

همچنین جمعی از کاربران برای نام‌نویسی نهایی به برخی از دفاتر زیارتی مجاز مراجعه کرده‌اند که آنها هم از بروز اختلال فنی در سامانه سماح در ساعت های گذشته خبر داده‌اند.

مبلغ در نظر گرفته شده برای علاقمندان به سفر زیارتی اربعین حسینی حدود 190 هزار تومان در نظر گرفته شده که باید به صورت سیستمی و از طریق سامانه سماح پرداخت شود.

کسانی که ثبت‌نام اولیه و موقت را انجام می‌دهند فقط 72 ساعت فرصت دارند تا مبلغ مذکور را از طریق سامانه پرداخت کنند که با اختلال پیش آمده در سیستم احتمال سردرگمی زائران در این رابطه وجود دارد.

ورود به سامانه سماح، نام‌نویسی اولیه، ارائه مدارک و مشخصات، پرداخت وجه ویزا و بیمه، مراجعه به دفاتر مجاز اعلام شده برای دریافت ویزا و تحویل نهایی مدارک بخشی از روند ثبت‌نام برای زائران اربعین حسینی خواهد بود.

ضمناً مشتاقان زیارت اربعین توجه داشته باشند که صرفاً با ثبت‌نام در سامانه سماح و پرداخت وجه اینترنتی در این سامانه، دریافت ویزا برای آنان امکان‌پذیر نیست و باید به یکی از دفاتر تعیین شده مراجعه داشته باشند.

زائران باید بعد از ثبت‌نام اولیه در سامانه، مدارک خود شامل گذرنامه مدت دار، دو قطعه عکس ٤*٣ پشت زمینه سفید و ترجیحاً شبیه عکس گذرنامه و سایر مشخصات را به دفاتر زیارتی تحویل دهند تا هر چه زودتر روادید اربعین برای آنان صادر شود.

صرفاً حدود 2 هزار و 430 دفتر زیارتی رسمی که اطلاعات آنها در سامانه اینترنتی سازمان حج و زیارت منتشر شده است و همچنین 3 شرکت؛ طلوع زرین، روز به روز گشت، و بهشت ریحانه ایرانیان مجاز به دریافت مدارک زائرین برای ارائه ویزای اربعین هستند.

زائران به هیچ عنوان به شرکتها و دفاتری غیر از لیست اعلام شده در سامانه سماح یا سه شرکت نامبرده مراجعه نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه