English

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی کرمان:

دانشگاه ها در مسیر کیفی گام برمی دارند

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با استقبال از اصلاح سیاست ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری گفت: در سال های اخیر، رشد کمی دانشگاه ها متوقف شده است و دانشگاه ها در مسیر رشد کیفی گام برمی دارند.

دانشگاه ها در مسیر کیفی گام برمی دارند

به گزارش خبرگزاری موج، "محمدجواد آروین" در آیین استقبال از دانشجویان نو ورود دانشگاه عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دلیل تثبیت نشدن کامل جایگاه انقلاب و از طرفی وقوع جنگ تحمیلی، کشور با کمبود نیروی متخصص و تحصیلکرده مواجه شد تا جایی که از نیروهای انسانی سایر کشورها در زمینه هایی مانند پزشکی استفاده شد.

آروین به گسترش دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در دهه دوم و سوم انقلاب اسلامی اشاره کرد و خاطر نشان کرد: امروزه نیاز کشور به نیروی متخصص و کارامد در  دانشگاه های کشور تامین می شود.

وی از گسترش بی رویه دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی در سال های گذشته انتقاد و تصریح کرد: وقتی رشد کمی دانشگاه از یک حد خارج شود قطعا به آموزش لطمه زیادی خواهد زد و با فارغ التحصیلان بیکار مواجه می شویم.

رئیس  دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان با استقبال از اصلاح سیاست ها در وزارت علوم، تحقیقات و فناوری تاکید کرد: در سال های اخیر، رشد کمی دانشگاه ها متوقف شده است و دانشگاه ها در مسیر رشد کیفی  گام برمی دارند.

وی با بیان اینکه امروز با بحران بیکاری فارغ التحصیلان روبرو هستیم تاکید کرد: سرمایه‌گذاری داخلی و خارجی یکی از کلید های اساسی در رفع بحران بیکاری و اشتغال زایی جوانان تحصیل‌کرده است.

 آروین گفت: در شرایط کنونی دانشگاه‌ها باید به سمت رشد و توسعه کیفی حرکت کنند و دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته با توجه به امکانات زیربنایی آموزشی، پژوهشی و اداری به عنوان یک دانشگاه ماموریت گرا در زمینه ارتقای کیفیت پیشتاز است.

رئیس دانشگاه تحصیلات تکمیلی صنعتی و فناوری پیشرفته کرمان نسبت استاد به دانشجو در این دانشگاه را  یک به پنج اعلام کرد و گفت: این نسبت در کمتر دانشگاهی وجود دارد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه