English

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

تنها ۳۰۰ تخت مراقبت های ویژه کودکان در کشور وجود دارد

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: نزدیک به 7 هزار تخت مراقبت های ویژه در کل کشور داریم که از این تعداد فقط 300 تخت مربوط به مراقبت ویژه کودکان است.

تنها 300 تخت مراقبت های ویژه کودکان در کشور وجود دارد

به گزارش خبرگزاری موج، مسعود محمدپور با اشاره به برگزاری همایش مراقبت های ویژه کودکان همزمان با بیست و نهمین همایش بیماری های کودکان، اظهار کرد: بیماران بستری در بخش های ویژه جدا از مراقبت های معمولی که در بخش های بستری به بیماران داده می شود خدمات بیشتری دریافت می کنند.

وی افزود:این خدمات مازاد شامل حمایت های تنفسی، حمایت های همودینامیک، فشارخون، نبض و تنفس بیمار و وضعیت مایعات درون عروق بیمار است و هر بیماری که به مراقبت های ما در بخش پاسخ ندهد نیازمند خدمات پیشرفته تری است که در حیطه مراقبت های ویژه قرار دارد.

مسوول بخش مراقبت ویژه گروه کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: مسلم است بیمارانی که بستری می شوند به خصوص کودکان تاثیرگذاری بیماری‌ها بر روی آنها نسبت به بالغین متفاوت است و حتی منجر به بیماری شدیدتری می شود.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، ادامه داد: کودکان به خاطر وزن، عروق و مقاومت کمتر در مقابل بعضی بیماری ها یاز به اقدامات مراقبتی بیشتری دارند و به همین دلیل از نظر پزشکی و پرستاری نیاز به تجهیزات پیشرفته دارند، این بیماران در بخش ICU بستری می شوند تا در کنار پزشک معالج، خدمات بیشتری ارائه دهیم.

دبیر علمی همایش مراقبت های ویژه کودکان، محورهای همایش پیش رو را شامل حمایت های تنفسی، فشارخون، حمایت های تغذیه ای در ICU و آشنایی با تجهیزات پیشرفته معرفی کرد و گفت: مخاطبین این همایش را پزشکان و متخصصان کودکان، متخصصان بیهوشی، جراحان، متخصصان داخلی و پرستارانی که در بخش های مراقبت های ویژه کار می کنند، شامل می شوند.

محمدپور اظهار کرد: در حال حاضر ما به بیش از 800 تا 1000 تخت مراقبت های ویژه کودکان در کشور نیاز داریم که الان این میزان کمتر از 300 تخت است و نزدیک به 7 هزار تخت مراقبت های ویژه در کل کشور داریم که از این تعداد فقط 300 تخت مربوط به مراقبت ویژه کودکان است.

وی با اشاره به کمبود تخت مراقبت های ویژه کودکان در کشور، تاکید کرد: وقتی تعداد تخت کم باشد، به همین میزان خدماتی که ما می توانیم به بیماران بدهیم کمتر می شود که در نتیجه شاهد مراجعه گسترده بیماران از سراسر کشور به مرکز طبی کودکان در تهران هستیم.

بیست و نهمین همایش بیماری های کودکان از 4 تا 7 آبان 96 در سالن اجتماعات مرکز طبی تهران برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه