English

وزیر آموزش و پرورش گفت؛

مهارت نقطه ضعف نظام آموزشی

وزیر آموزش و پرورش گفت:دانش آموزان در بسیاری از سطوح مهارت ندارند و این موضوعی است که باید برای آن برنامه ریزی شود.

مهارت نقطه ضعف نظام آموزشی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سید محمد بطحایی در حاشیه رونمایی از طرح ایران مهارت در جمع خبرنگاران گفت : مقام معظم رهبری و ریاست جمهور تاکید زیادی به بحث مهارت آموزی داشته اند و ما سعی می کنیم در راستای عملیاتی کردن این منویات حرکت کنیم .

وزیر آموزش و پروش در ادامه تاکید کرد :‌ در قالب این طرح که در مدارس متوسطه اجرا می شود دانش آموزان برخی حرفه ها و فنون را تمرین می کنند و از آنجا که زمان این مهارت آموزی کوتاه است می تواند در توسعه کارآفرینی و ایجاد انگیزه موثر باشد.این کار می تواند تا حدودی بچه ها را از حفظیات دور کند.

بطحایی که به طرح کاد که سال ها قبل در مدارس برگزار می شد اشاره کرد افزود : تجربیات خوبی از طرح های مشابه داشته ایم که برخی از آنها متوقف شده اند اما باید این را گفت که این طرح مهارت همان طرح کاد سابق نیست . در طرح کاد دانش آموزان هفته ای یکبار در کارگاه ها ظرافت های شغلی را می آموختنداما این طرح با طرح کاد متفاوت است.

وی درباره طرح کاد که در گذشته اجرا می شد، اظهارداشت: تجربیات خوبی از طرح های مشابه داشتیم که برخی از آنان متوقف شد. طرح فعلی همان طرح کاد نیست. در آن طرح دانش آموزان هفته ای یکبار در کارگاه ها ظرافت های شغلی را می آموختند.اما در طرح جدید دانش آموزان در 20 جلسه با مهارت های پایه آشنا می شوند و در واقع با این طرح بخش از دانش آموزان متوسطه اول و دوم را تحت پوشش می برد.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه افزود : سعی می کنیم وسایل و تجهیزات این مهارت ها را در داخل مدرسه بگنجانیم اما اگر دانش اموزان علاقمند به رشته هایی باشند که امکان تجهیز وسایل آن مهیا نباشد دانش آموزان باید به آموزشگاههای فنی و حرفه ای بروند.

وزیر آموزش و پرورش خاطر نشان کرد:بخشی از این اعتبارات از سوی ما برخی از سوی فنی و حرفه ای و برخی از مشارکت اولیا فراهم می شود 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه