English

آخرین وضعیت طرح جامع پسماند شهر تهران

رئیس اداره محیط زیست شهر تهران ضمن اشاره به ضعف در مدیریت پسماند برخی نقاط شهرستان تهران گفت: لازم است که طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران از سوی شهرداری هر چه زودتر به‌روز رسانی شود.

آخرین وضعیت طرح جامع پسماند شهر تهران

به گزارش خبرگزاری موج، حسین بازگیر با اشاره به جلسه روز گذشته مدیریت پسماند شهرستان تهران اظهار کرد: در این جلسه شهرداری پایتخت درباره آخرین وضعیت طرح جامع پسماند شهر تهران  توضیحاتی ارائه داد. این طرح مستلزم انجام برخی مطالعات است و چند فاز دارد که در هر یک از آن‌ها برای مدیریت پسماند شهر تهران وظیفه‌هایی شرح داده شده است.

ارائه طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران تا سال آینده

وی با بیان اینکه شهرداری تهران طی جلسه اخیر موظف شد که تا ماه آینده فاز اول طرح جامع پسماند شهر تهران را تحویل دهد، تصریح کرد: در این جلسه بنا شد تا سال‌ آینده این طرح به‌روز رسانی و ارائه شود.

بازگیر ادامه داد: اعضای این کارگروه، ماهانه از تعدادی بیمارستان‌های پایتخت بازدید می‌کنند که طی مهرماه۱۰ بیمارستان مشکل مدیریت پسماند داشتند. کارگروه مدیریت پسماند و اداره محیط زیست شهر تهران تذکرات لازم را به این بیمارستان‌ها خواهد داد و به آن‌ها مهلت داده می‌شود که رفع مشکل کنند.

رییس اداره محیط زیست شهر تهران با اشاره به اینکه طی این جلسه از کارخانه پارس خودرو نیز بازدید شد، گفت: وضعیت زیست محیطی این کارخانه مورد بررسی قرار گرفت که خوشبختانه این کارخانه در بخش مدیریت پسماند به درستی عمل می‌کند.

وی افزود: در این جلسه مسائل مربوط به پسماندهای بخش مرکزی، کن و آفتاب مورد بررسی قرار گرفت. مدیریت پسماند روستای سولقان، روستای امام زاده داوود و روستای مرتضی‌گرد مشکلاتی دارد و متاسفانه این پسماندها اطراف روستا پراکنده و در برخی مواقع آتش زده می‌شوند. دهیاری این روستاها اخطاریه‌های لازم را دریافت کرده‌اند و در جلسه بعدی کارگروه بررسی می‌شود که آیا اقدامی در جهت رفع این معضل انجام داده‌اند یا خیر همچنین در هر کدام از این روستاها یک کمیته پسماند تشکیل می‌شود که وضعیت مدیریت پسماندهای روستایی را دنبال کند.

بازگیر در پایان درباره مدیریت پسماندهای عادی شهر تهران اظهار کرد: مدیریت پسماندهای عادی در تهران بسیار بهتر از گذشته شده است ولی لازم است که راهکار و برنامه‌ مشخصی برای مدیریت این نوع پسماندها وجود داشته باشد. از این رو بیشترین تاکید ما بر این است که طرح جامع مدیریت پسماند شهر تهران هر چه زودتر به سرانجام برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه