English

رییس فراکسیون ایثارگران مجلس در گفتگو با موج ؛

هر سال ۲۰ هزار نفر از فرزندان ایثارگر معاف می شوند

با پیگیری های فراکسیون ایثارگران مجلس در جلسه ای که در دفتر رئیس قوه مقننه برگزار شد بنا شد هر سال 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگران، جانبازان وآزادگان مشمول قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر شوند

هر سال 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگر معاف می شوند

حجت الاسلام حسن نوروزی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری موج از نتیجه جلسه ای که امروز با حضور ریاست قوه مقننه و رئیس ستاد کل نیروهای مسلح  در خصوص چگونگی اجرای قانون کسر خدمت سربازی فرزندان ایثارگر، برگزار شد خبر داد و گفت :قرار شد سالانه 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگر مشمول این قانون شوند.

وی در ادامه افزود: در این جلسه که در دفتر علی لاریجانی رییس مجلس برگزار شد شرایط معافیت فرزندان ایثارگر پس از بررسی جوانب موجود بررسی شد.

نوروزی به مفاد قانونی این جلسه اشاره کرد و افزود :

1- با توجه به تأکید قانون گذار بر رعایت مصالح و نیازهای نیروهای مسلح مقرر شد مشمولان بند (د) ماده 88 قانون برنامه 5 ساله ششم توسعه در طول برنامه سالانه حداکثر 20 هزار نفر را بر اساس بالاترین درصد و سهم جانبازی، آزادگی و رزمندگی که در این قانون مشخص شده از معافیت‌های مقرر در آن بهره‌مند شوند

2- بند (5) تبصره 11 قانون بودجه سال 96 هر چه سریعتر اجرایی شود

3- بند (هـ) ماده 54 قانون بیمه شخص ثالث توسط نیروی انتظامی در اسرع وقت اجرایی شود

وی در ادامه افزود : در این جلسه بنا شد که هر سال 20 هزار نفر از فرزندان ایثارگر، جانباز و آزاده در قانون کسر خدمت سربازی قرار بگیرند .

نماینده مردم رباط کریم با اشاره به اینکه 5 ماه بیشتر به پایان سال نمانده، افزود: برآورد ما این است که متقاضیان استفاده از این طرح در هر سال بیشتر از این تعداد نیستند امسال حتما آمار کمتری خواهیم داشت.

وی در پاسخ به سوال خبرنگار موج مبنی بر اینکه اگر تعداد متقاضیان در یک سال بیشتر باشد چه اولویت هایی را برای آنها در نظر می گیرید افزود : به نظر نمی رسد که آمار متقاضی در یک سال از این تعداد بیشتر باشد اما اگر با افزایش تقاضا روبرو باشیم اولویت با کسانی است که پدرانشان سابقه جبهه و یا جانبازی و اسارت بیشتری داشته باشند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • ناشناس

    خواهشمنديم تبصره جريمه مشمولين غايب سربازي با ٨ سال غيبت و يا بيشتر را در لايحه بودجه ١٣٩٧ كشور منظور فرماييد.
    در حال حاضر بر اساس بخشنامه ستاد كل نيروهاي مسلح فقط دانشجوياني كه تا تاريخ ١٣٩٥.٦.٣١ انصراف داده اند حق ثبت نام در اين طرح را دارند.فلذا خواهشمنديم عنايتي هم به بخشنامه داشته و تاريخ انصراف را به ٣١ شهريور ١٣٩٦ تغيير دهند.
    شايان ذكر است از فوايد اين طرح تامين بيش از ١٥٠٠ ميليارد تومان بودجه و كمك به بخش هاي دفاعي و سربازان مي باشد و گره گشاي زندگي بسياري از جوانان متاهل و مجرد كه برخي شاغل هستند و با سربازي رفتن شغل خود را از دست مي دهند و برخي هم كمك خرج خانواده و حاضر هستند مبلغ جريمه را بپردازند و صرفا اين طرح براي قشر مرفه نيست.در ضمنا افراد تحت حمايت بهزيستي و كميته امداد حضرت امام (ره) از معافيت ها و تخفيف هاي بسيار بالاي سربازي بهره مند هستند.
    با تشكر و آرزوي طول عمر پربركت
    دعاگوي وجودتان خواهيم بود 🙏🏻

  • سیدمحمد

    سلام این قانون معلوم نیست کی اجرایی بشه؟لطفا راهنمایی کنید ممنون میشوم.

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه