English

شهردار تهران:

هدف تفاهم نامه شهرداری با محیط زیست بهسازی و استفاده بهینه از پارک زیست محیطی پردیسان است

شهردار تهران گفت: امید داریم که با کمک سازمان محیط زیست بتوانیم پارک را به وضعیت مطلوب در بیاوریم تا شهروندان تهرانی حداکثر بهره‌وری را در چهارچوب حفظ محیط زیست و اصول علمی داشته باشند.

هدف تفاهم نامه شهرداری با محیط زیست بهسازی و استفاده بهینه از پارک زیست محیطی پردیسان است

به گزارش خبرگزاری موج، شهردار تهران در مراسم امضای تفاهم‌نامه احیا و بهسازی پارک طبیعت پردیسان میان سازمان حفاظت محیط زیست و شهرداری تهران گفت: این جلسه یکی از نشانه‌های تعامل بین شهرداری و دولت تلقی می‌شود. در همین چند هفته گذشته موارد متعددی از همکاری‌های بین بخشی بین شهرداری و دستگاه‌های مختلف مورد بررسی قرار گرفته و اولین توافقنامه رسمی که امضا می‌شود با سازمان محیط زیست است و امیدواریم یک کار زیست محیطی اساسی برای شهر تهران انجام شود.

محمدعلی نجفی افزود: هدف از این تفاهمنامه بهسازی و استفاده بهینه از پارک زیست محیطی پردیسان است. استفاده بهینه و مطلوب به مسائل زیست محیطی و علاوه بر آن فرهنگی و اجتماعی بر می‌گردد.

وی ادامه داد: ظرفیت‌های ارزشمندی وجود دارد که می‌توان از آن هم برای تفریح مردم و فرح اجتماعی استفاده کرد و هم برای دانشجویان و دانش‌آموزان و اهل تحقیق و کارهای پژوهشی بهره برد چرا که گونه‌های گیاهی و جانوری متنوعی در این پارک است.

شهردار تهران گفت: امید داریم که با کمک سازمان محیط زیست بتوانیم پارک را به وضعیت مطلوب در بیاوریم تا شهروندان تهرانی حداکثر بهره‌وری را در چهارچوب حفظ محیط زیست و اصول علمی داشته باشند.

وی تاکید کرد: تعامل در اداره و مدیریت پارک از مدت‌ها قبل بین محیط زیست و شهرداری تهران مطرح بوده اما هیچ وقت جنبه جدی و عملی نگرفته و اختلاف نظرها و تعصبات دستگاهی باعث شده به نتیجه نرسد.

نجفی گفت: هم بخش سازمان فضای سبز شهرداری و هم شهرداری منطقه مورد حمایت و تأکید قرار می‌گیرند که در ارتباط با طرح جامع پارک اولویت قائل باشند و ظرف مدت کوتاهی این تغییرات رخ بدهد و مردم شاهد تحولی در این منطقه باشند.

وی با تاکید بر اینکه این پارک ظرفیت بالایی دارد، اضافه کرد:‌ این پارک می تواند فرح اجتماعی را افزایش دهد و برای آموزش دانش آموزان و دانشجویان مورد استفاده قرار گیرد و امید داریم پارک در وضعیتی قرار بگیرد که شهروندان تهران بتوانند حداکثر استفاده را از آن داشته باشند

نجفی افزود:‌ اختلاف نظر و تعصباتی که در این بین وجود داشته است تا به حال اجازه نداده است که مدیریت و بهسازی این پارک به نتیجه مطلوب برسدتا اینکه با دخالت رئیس سازمان محیط زیست تواستیم در این زمینه به توافق برسیم

نجفی در پایان با اشاره به اینکه سازمان فضای سبز شهرداری تهران و شهرداری منطقه این موضوع را باید مورد تاکید قرار دهند،گفت: طرح جامع پارک پردیسان باید با اولویت انجام شود تا در کوتاه‌ترین بازه زمانی به نتیجه مطلوب برسیم و شاهد تحول در پارک طبیعت پردیسان باشیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه