English

همایش سراسری طب و قضا در قم برگزار شد

ششمین همایش سراسری «طب و قضا» دوم تا چهارم آبان در شهر مقدس قم برگزار می شود.

همایش سراسری طب و قضا در قم برگزار شد

به گزارش خبرگزاری موج، در این همایش که با محوریت سازمان پزشکی قانونی و قوه قضائیه و مشارکت مراجع علمی، پزشکی و فقهی برگزار می شود، مسوولان ارشد قضایی کشور و شخصیت‌های علمی و پزشکی استانی حضور خواهند داشت.

بررسی چالش‌های موجود در مباحث پزشکی- قضایی و ارائه راهکارهای اجرایی در خصوص اصلاح قوانین و تعیین روش‌های جدید در مواجهه با چالش‌های پیش رو از مهمترین اهداف برگزاری این همایش است.

محورهای این همایش عبارتند از: واکاوی ابعاد پزشکی، فقهی و حقوقی رشد و کمال عقل (موضوع ماده 91 قانون مجازات اسلامی)، تفسیر و تبیین پزشکی، فقهی و حقوقی موضوع سرایت در صدمات در قانون مجازات اسلامی، چالش‌های تشخیص (حرج) در سقط درمانی و نحوه مواجهه قضایی با صدمات ساختگی (خودزنی ها و تصادفات ساختگی).

همچنین از بین مقالات ارسالی برای ششمین همایش طب و قضا، تعدادی برای ارائه در قالب سخنرانی انتخاب شده که این مقالات در ویژه نامه طب و قضا - مجله پزشکی قانونی ایران - به چاپ خواهد رسید.

ناگفته نماند که در راستای برگزاری ششمین همایش طب و قضا، اقدامات و هماهنگی های لازم در قالب کمیته های اجرایی و تخصصی در راستای آماده سازی برنامه ها انجام شده است.

پنجمین همایش طب و قضا، پاییز سال 1394 در شهر ساری استان مازندران برگزار شد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه