English

تاکید رئیس سازمان نظام پزشکی بر حفظ حرمت و جایگاه جامعه پزشکی

سازمان نظام پزشکی در تمام زمینه‌ها همراه شماست و تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق جامعه پزشکی به کار خواهد بست.

تاکید رئیس سازمان نظام پزشکی بر حفظ حرمت و جایگاه جامعه پزشکی

به گزارش خبرگزاری موج، ایرج فاضل در نشست با نمایندگان جامعه علوم آزمایشگاهی وظیفه این سازمان را رسیدگی به خواسته‌های جامعه پزشکی دانست و گفت: سازمان نظام پزشکی در تمام زمینه‌ها همراه شماست و تمام تلاش خود را برای احقاق حقوق جامعه پزشکی به کار خواهد بست.

وی با اشاره به مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی در خصوص تعرفه‌ها طی چند سال گذشته، افزود: ما در جریان کامل مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی هستیم و در این راستا سعی خواهیم کرد تا با شورای عالی بیمه و وزارت بهداشت در خصوص بحث تعرفه‌ها مذاکراتی را داشته باشیم.

وی ادامه داد: باید این موضوع را مورد توجه قرار دهیم که گفت‌و گو و تعامل تنها راه رسیدن به نتیجه است و اینکه عده‌ای بروند و جلوی مجلس تجمع کنند در شان جامعه پزشکی نیست.

رئیس سازمان نظام پزشکی با بیان اینکه مشکلات باید از طریق خود ما حل شود، گفت: هیچ مساله‌ای نیست که بدون گفت‌وگو حل نشود. بنابراین این خود ما هستیم که باید تلاش کنیم تا شان جامعه پزشکی را حفظ کنیم و اگر مسئله و مشکلی هم وجود دارد باید دور یک میز نشسته و به یک راه حل جامع برسیم و اختلافات را کنار بگذاریم.

فاضل با تاکید بر اینکه مشکل ارزش‌گذاری‌ها باید در خود حرفه‌ها حل شود، تصریح کرد: در وهله نخست نباید انتظار تغییرات سریع را داشته باشیم، بلکه باید در نخستین اقدام سعی کنیم تا جایگاه جامعه پزشکی و حرمت آن حفظ شود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود اظهار کرد: یکی دیگر از وظایف و اهداف سازمان نظام پزشکی در مواجهه با انجمن‌های پزشکی همکاری در زمینه مسائل علمی و اقتصادی آنهاست. بنابراین همه تلاش ما این است که رضایت جامعه پزشکی را بدست آوریم.

رئیس سازمان نظام پزشکی افزود: در زمینه مشکلات اقتصادی همکاری کامل با انجمن‌های پزشکی خواهیم داشت، اما یک نکته نباید از ذهن‌ها دور بماند؛ اینکه تمام اقدامات باید در وهله نخست توسط مجمع انجمن‌های پزشکی پیگیری شود.

وی با اشاره به نگاه ویژه سازمان به مجمع انجمن‌های علمی پزشکی، در تشریح جایگاه این نهاد صنفی بیان کرد: نمایندگان جامعه پزشکی حاضر در این انجمن‌ها بازوهای ما هستند و می‌توانند زمینه تغییرات مثبت را فراهم کنند. بنابراین تاکید اصلی ما بر این است که اگر امروز نتوانیم مسائل را به صورت بنیادین حل کنیم، ضرر کرده‌ایم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان نظام پزشکی، همچنین محمد صاحب‌الزمانی، عضو هیئت مدیره انجمن علوم آزمایشگاهی نیز در این نشست با تشکر از نگاه و توجه ویژه رئیس سازمان نظام پزشکی به حل مشکلات جامعه علوم آزمایشگاهی، اظهار کرد: متاسفانه آزمایشگاه‌ها و جامعه علوم آزمایشگاهی از لحاظ اقتصادی روزگار خوشی را سپری نمی‌کنند و می‌توان گفت که این قشر در حال نابودی هستند.

وی افزود: متاسفانه بعد از اجرای طرح تحول نظام سلامت جامعه آزمایشگاهیان در بحث اصلاح تعرفه‌ها متضررترین گروه بوده، در حالی که طبق شواهد کمترین شکایات را در بین گروه‌های پزشکی در طول این مدت‌ داشته است.

صاحب‌الزمانی با اشاره به دستور رئیس سازمان نظام پزشکی برای اصلاح و ویرایش کتاب تعرفه‌گذاری خدمات سلامت از وی درخواست کرد تا در ترجمه و ویرایش جدید کتاب تعرفه‌ها از نظرات و مشاوره‌های کارشناسان حوزه علوم آزمایشگاهی نیز استفاده کرده و تعرفه‌های این گروه نیز در نظر گرفته شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه