English

رژیم غذایی برای افراد مبتلا به کبد چرب

عملکرد نامناسب برخی اعضای بدن، وراثت، مصرف مشروبات الکلی، مصرف سیگار و قلیان، استرس و اضطراب و عدم‌ تحرک از عمده دلایل بیماری کبد چرب است.

رژیم غذایی برای افراد مبتلا به کبد چرب

به گزارش خبرگزاری موج، محمود قادری کارشناس طب سنتی در رابطه با علل ایجاد کبد چرب توضیح داد: رژیم غذایی نامناسب و مهم‌ترین آن آب‌ یخ، خصوصا بین غذا، بعد از حمام، بعد از ورزش، صبح زود و شب است.

وی، موارد دیگری چون عملکرد نامناسب سایر اعضا، وراثت، مصرف مشروبات الکلی، مصرف سیگار و قلیان، استرس و اضطراب و عدم‌ تحرک را از عوامل مهم بیماری عنوان کرد.

کارشناس طب‌ سنتی در خصوص روش‌های‌ درمان و پیشگیری از کبد چرب عنوان کرد: اولین قدم در جهت بهبودی را باید پرهیز و ترک عادت‌ها دانست. باید روغن هایی که دارای چربی‌های نباتی و پالم هستند را از برنامه غذایی حذف و به‌جای آن از روغن کنجد و زیتون استفاده کنیم، ورزش، پیاده‌روی و تحرک را زیاد و از استرس و اضطراب دوری کنیم.

قادری در ادامه گفت: انجام حجامت بنا بر طبع و مزاج فرد مهم است؛ هم‌چنین در مورد تغذیه مناسب عرق کاسنی، عرق شاه تره،استفاده از گیاه خارمریم، لیورگل، محلول سرکه انگبین، آب‌انار، آب‌آلبالو، آب‌گیلاس، و به‌طور کل میوه‌هایی که قرمز هستند، مثل عناب برای کبد چرب مفید است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی