English

مراقبت از مسیر بسیجی را وظیفه اصلی خود بدانیم

وزیر آموزش و پرورش گفت: مختصات فرهنگ بسیجی همواره باید چارچوب عمل ما قرار بگیرد.

مراقبت از مسیر بسیجی را وظیفه اصلی خود بدانیم

به گزارش خبرگزاری موج، پیش از ظهر امروز، سید محمد بطحایی در گردهمایی مشترک پایگاه های بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش با موضوع یاد یاران که در سازمان بسیج برگزار شد، با تسلیت ایام سوگواری سید الشهدا و یاران باوفایش و سالروز شهادت امام سجاد(ع) و همچنین گرامیداشت یاد و خاطره همه شهدا به ویژه شهدا حریم حرم و شهید حججی و رهبر کبیر انقلاب و آرزوی سلامتی و طول عمر برای رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: در سال 59، کمتر از 20 ماه از پیروزی انقلاب اسلامی سپری نشده بود و پایه های نظام قوام لازم را پیدا نکرده بود که جمهوری اسلامی ایران از سوی همه کشورهای شرق و غرب مورد هجمه سنگین قرار گرفت. 

وی افزود: ابرقدرت هایی که جنگ تحمیلی عراق علیه ایران را پشتیبانی می کردند هرگز تصور نمی کردند در آن شرایط، مردم ایران بتوانند 8 سال یعنی 2 برابر جنگ‌های جهانی مقاومت کنند و ذره ای از خاک کشور را از دست ندهند.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بسیج در تداوم انقلاب و مقاومت 8 ساله دفاع مقدس نقش اساسی ایفا کرد و قوام و دوام انقلاب اسلامی را طی دهه های گذشته برعهده داشته است.

وی ادامه داد: بسیج ابتدا با اهداف ایفای نقش مکمل برای نیروهای نظامی توسط  رهبر کبیر انقلاب ایجاد شد اما در ادامه با نهادینه شدن فرهنگ بسیجی، نظام جمهوری اسلامی ایران توانست قوام و دوام خود را تضمین کند.

بطحایی افزود: فرهنگ بسیجی همان فرهنگ عاشورایی است که هرساله در ماه محرم آن را مرور می کنیم و درس هایی از جمله ایثار، شهادت، عزت، جوانمردی، استکبار ستیزی را در ذهن خود یادآوری می کنیم.

وی خاطرنشان کرد: مختصات فرهنگ بسیج که برگرفته از قیام امام حسین (ع) است همواره باید در زندگی ما عملیاتی شود و تنها به شعار فرهنگ بسیجی بسنده نکنیم.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، وزیر آموزش و پرورش تداوم نظام جمهوری اسلامی را منوط به ادامه فرهنگ بسیجی در جامعه  دانست و اظهار کرد: افتخار دارم از ابتدای تشکیل بسیج به عضویت این نهاد در آمده ا م و معتقدم فرهنگ بسیجی انسان را از خطر تلاطم های سیاسی حفظ می کند.

وی افزود: رستگاری آموزش و پرورش موفقیت نظام را در پی خواهد داشت و این رستگاری تنها در به کارگیری فرهنگ بسیجی در حوزه اجرایی میسر خواهد شد. 

عضو کابینه تدبیر و امید خاطرنشان کرد: مختصات فرهنگ بسیج باید همواره چارچوب عمل ما قرار گیرد و مراقبت از مسیر بسیجی را به عنوان یک وظیفه اصلی خود بدانیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه