English

کارشناس سازمان غذا و دارو:

چراغ راهنمای تغذیه ای؛ راهنمای انتخاب سالم‌ترین محصولات غذایی است

چراغ راهنمای تغذیه‌ای که بر روی محصولات غذایی نصب شده به مصرف کننده کمک می‌کند تا سالم‌ترین محصول غذایی را بر اساس شرایط خود استفاده کنند.

چراغ راهنمای تغذیه ای؛ راهنمای انتخاب سالم‌ترین محصولات غذایی است

به گزارش خبرگزاری موج، نسترن محمدی، رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو گفت: باید توجه داشته باشیم که که مصرف سه ماده غذایی پر خطر برای سلامتی که موجب بیماری‌های مرتبط و مزمن مثل دیابت، چربی خون، پر فشاری، کبد چرب که در کشور ما بسیار رایج است، لذا بهتر است از مصرف از غذاهای چرب، شیرین و شور پرهیز شود.

وی ادامه داد: چراغ راهنمای تغذیه ای یا نشانگرهای تغذیه ای که بر روی محصولات غذایی نصب شده به مصرف کننده کمک می کند تا سالم‌ترین محصول غذایی را بر اساس شرایط خود استفاده نماید.

محمدی افزود: برای غذاهایی که نیاز به سرخ شدن دارند باید از روغن سرخ کردنی خانوار و برای غذاهایی که نیاز به سرخ کردن ندارند بهتر است از سایر روغن‌ها مثل روغن ذرت و آفتابگردان استفاده کرد.

محمدی اظهار داشت: محصول داغ و گرم نباید در کیسه فریزر نگهداری شوند.

رئیس اداره نظارت بر مواد غذایی و آشامیدنی با منشأ گیاهی سازمان غذا و دارو خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز بخشنامه‌ای از سازمان غذا و دارو به تمامی تولیدکنندگان محصولات غذایی به منظور جلوگیری از بیماری‌های غیر واگیر جهت کاهش مصرف قند ، چربی، نمک و اسیدهای چرب ترانس اقدام نمایند که در سال‌جاری در حال پایش این برنامه هستیم تا به نتیجه موثری برسیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه