English

پیشرفت اعتیاد در زنان بیشتر از مردان است

آسیب‌های اعتیاد در زنان خیلی پیشرفته‌تر از مردان است و مداخلاتی که برایشان انجام می‌شود باید به صورت مداوم و پیگیرانه باشد.

پیشرفت اعتیاد در زنان بیشتر از مردان است

به گزارش خبرگزاری موج، رویا نوری با بیان اینکه امروزه سازمان‌ها و ارگان‌های ذی‌ربط در حوزه اعتیاد به این درک رسیده‌اند که اعتیاد مسئله‌ای اجتماعی است، گفت: تا مردم در مسئله‌ای اجتماعی حضور نداشته باشند کاری از پیش نخواهد رفت.

وی تصریح کرد: برای تحقق رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر نیازمند آگاه‌سازی و اطلاع‌رسانی به مردم هستیم؛ به همین جهت رسانه و عوامل دیگر که توانایی آگاه‌سازی دارند طی چند سال گذشته به این موضوع پرداخته‌اند، به عنوان مثال رسانه ملی در فیلم یا سریالی به آسیب‌هایی همچون اعتیاد و ایدز توجه کرده است و محتوایی با این موضوعات ساخته است و در حال تولید دارد،‌ معتقدم اگر این روند به طور متعادل و هماهنگ پیش رود قطعا موفق خواهیم شد و توانسته‌ایم 97 درصد پاک جامعه از بلای اعتیاد مصون داریم.

این پژوهشگر حوزه اعتیاد گفت: اگر جامعه مردمی یعنی افرادی که می‌ترسند خودشان یا فرزندشان گرفتار شوند به حوزه پیشگیری از اعتیاد وارد شود و این جزو دغدغه‌شان شود،‌ توانسته‌ایم رویکرد اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر را محقق سازیم.

نوری ادامه داد: اعتماد و مشارکت مردم در هر حوزه‌ای نتیجه‌بخش است و اینگونه سرمایه اجتماعی در حوزه مبارزه با مواد مخدر بالا رفته و اعتماد اجتماعی نیز نسبت به منابع خبری به وجود می‌آید.

وی به اعتیاد زنان اشاره کرد و گفت: اگر مردی مصرف‌کننده مواد مخدر باشد با وجود یک زن سالم، خانواده حفظ می‌شود اما در خانواده‌ای که زن مصرف‌کننده باشد آن خانواده از هم می‌پاشد و از بین خواهد رفت، همچنین خانواده‌های دارای فرزندان «بیش فعال» مستعد اعتیاد هستند.

 این پژوهشگر اعتیاد ادامه داد: بیش فعالی زمینه اصلی برای ورود به مصرف مواد مخدر است و اگر به موقع و زودهنگام مداخلاتی برای این بچه‌ها اعمال شود می‌توانیم جلوی کسانی که مصرف کنندگان بعدی خواهند بود را در چند سال آینده بگیریم.

نوری افزود: آسیب‌های اعتیاد در زنان خیلی پیشرفته تر از مردان است و آسیبی که به زنان وارد می‌شود آنقدر پیشرفته و ماندگار است که مداخلاتی که باید برایشان انجام شود باید به صورت مداوم و پیگیرانه باشد و اگر بستری نشوند می‌توانند باز به چرخه آسیب‌های اجتماعی وارد شوند و آسیب‌های اجتماعی را تصدی می‌دهند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه