English

صدور مجوز برای تمامی موسسان مهد کودک و پیش دبستانی

مدیرکل پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: تمامی موسسان مهد کودک که متقاضی دریافت مجوز بودند، این مجوز را دریافت کرده اند.

صدور مجوز برای تمامی موسسان مهد کودک و پیش دبستانی

به گزارش خبرگزاری موج، رخساره فضلی در واکنش به محدودیت ثبت نام پیش دبستانی هاگفت: متاسفانه این یک معضل فرهنگی است.

وی ادامه داد: وقتی نام مدرسه ای مطرح می شود، گرایش خانواده ها نیز بیشتر می شود و متقاضی زیاد می شود و آن مدرسه نمی تواند، تقاضاها را پاسخ دهد لذا ظرفیت این مدارس تکمیل می شود.

فضلی تصریح کرد: باید مطالبات اجتماعی جدید ایجاد کنیم تا کودکان در پیش دبستانی ها آموزش رسمی ببینند.

مدیرکل پیش دبستانی وزارت آموزش و پرورش گفت: دوره پیش دبستانی دوره رسمی نظام تعلیم و تربیت کشور است اما اجباری نیست و برخورد قانونی نمی شود.

فضلی خاطرنشان کرد: وزارت آموزش و پرورش تنها به دوره های پیش دبستانی نظارت دارد که از این وزارتخانه مجوز دریافت کرده باشند. اگر والدین، کودک خود را به جایی دیگر سپردند از ما به عنوان وزارت آموزش و پرورش انتظاری نداشته باشند.

وی افزود: دانش آموزان کلاس اول امسال، نوآموزان سال گذشته هستند. اگر قرار باشد در پیش دبستان چیزی آموزش ببینند که با کلاس اول تعارض و تناقض داشته باشد از آغاز راه کودکان با مشکل رو به رو می شوند.

وی تصریح کرد: کودکان جزو سرمایه خانواده ها هستند و آنان حاضرند هر نوع سرمایه گذاری کنند. چون اینگونه است باید درست بر روی آنان سرمایه گذاری کنند.

فضلی با اشاره به اینکه هنوز آمار دقیق نوآموزان اعلام نشده است، یادآور شد: پیش بینی می شود امسال بیش از ۹۰۰ هزار نوآموز در پیش دبستانی ها ثبت نام کنند که تعداد ۲۰۰ هزار نو آموز در پیش دبستانی های مناطق دو زبانه هستند

وی درباره ی صدور مجوز پیش دبستانی نیز بیان کرد: تمامی موسسان مهد کودک که متقاضی دریافت مجوز بودند، این مجوز را دریافت کرده اند.

فضلی بیان کرد: موارد خاصی هم داریم که سازمان بهزیستی با ۲۵ سال سن، مجوز مهد کودک می دهد که در وزارت آموزش و پرورش از این سن بالاتر است.

وی بیان کرد: تمهیداتی اندیشیده شده است که به مدیران و موسسان مهد کودک و پیش دبستانی هایی که سن آنان به سن قانونی مجوز وزارت آموزش و پرورش نرسیده است مجوز موقت بدهند و سال بعد بررسی مجدد می شود تا فرد به سن قانونی وزارت آموزش و پرورش برسد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی