English

توصیه سازمان غذا و دارو درباره عطر "ریلکس"

رئیس اداره آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو گفت: درباره عطری بنام "ریلکس" که پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده می‌شود و در بازارهای برخی کشورهای عربی از جمله عراق بفروش می‌رسد.

توصیه سازمان غذا و دارو درباره عطر "ریلکس"

به گزارش خبرگزاری موج، مصطفی اسماعیلی در توضیح مطالب مطرح شده درباره عطری بنام "ریلکس" که پس از مصرف باعث مرگ مصرف کننده می‌شود و در بازارهای برخی کشورهای عربی از جمله عراق بفروش می‌رسد، گفت: انتشار چنین مطالبی تازگی ندارد و حدود ۶ سال پیش نیز درباره عطری اسراییلی به نام Lovely که از کربلا به کشور آورده می‌شد نیز مطرح بوده است.

اسماعیلی با اشاره به عدم صدور مجوز  برای عطری تحت این نام و حتی مشابه آن در کشور تصریح کرد: برای اطمینان بخشی و جلوگیری از نگرانی مردم، موضوع را به معاونت‌های غذا و داروی دانشگاه‌ها اطلاع می‌دهیم تا موارد مشکوک را مورد بررسی دقیق قرار داده و در صورت وجود حتی قاچاق آن، از سطح عرضه جمع‌آوری کنند.

وی درباره دلایل و چگونگی آسیب رسانی این فراورده آرایشی عنوان کرد: تنها مطلب جدی که در اینباره وجود دارد هشدار وزارت بهداشت مصر و دستور جمع‌آوری آن است؛ اما اگر ما بخواهیم صحت و سقم موضوع را بدرستی بررسی کنیم لازم است محتوای آنرا مورد آنالیز دقیق قرار داده و نسبت به ترکیبات آن کسب اطلاع نمائیم تا در صورت تایید تهدیدات، آنتی دوزش را سفارش دهیم.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو، اسماعیلی همچنین به مردمی که قصد مسافرت به کشورهایی مثل مصر، سودان، لبنان، بحرین و بویژه عراق را دارند توصیه کرد: بدون دامن زدن به تشویش و نگرانی‌های بیش از حد، از خطر احتمالی پیشگیری کنند و در گام نخست از قرار گرفتن در معرض استنشاق عطرها اجتناب کرده و در طول مسافرت با ماسک تردد کنند.

وی در پایان، شست‌وشوی صورت بویژه بینی و چشم‌ها را با آب، به عنوان راهکاری دانست که در صورت بروز مشکلات از طریق فراورده‌هایی مثل عطر  می‌تواند راهگشا باشد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی