English

آغاز هفته سالمند از فردا

رئیس مرکز سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت،درمان و آموزش پزشکی از آغاز هفته سالمند از فردا خبر داد .

آغاز هفته سالمند از فردا

به گزارش خبرگزاری موج، محمد اسماعیل مطلق روز یکشنبه گفت: هفته سالمند در ایران از فردا دوشنبه دهم مهر آغاز می شود و روزهای این هفته به ترتیب روز دوشنبه «روز سالمند، ایثار و مقاومت» و سه شنبه «روز سالمند و مناسبت های مذهبی»، چهارشنبه «روز سالمند و سبک زندگی سالم»، پنجشنبه ،«روز سالمند و امنیت اجتماعی»، جمعه، «روز سالمند، ارزشهای فرهنگی و دینی»، شنبه «روز پدربزرگ، مادربزرگ و انتقال تجربیات و یکشنبه 16 مهر «روز سالمند، توانمندی و مشارکت» نامگذاری شده است.
وی گفت: افزایش امید زندگی دستاورد مثبت توسعه اجتماعی، اقتصادی و پیشرفت های نظام سلامت در سطح جهان و کشور ما است و پیامد طبیعی افزایش امید زندگی، سالخوردگی جمعیت است.
مطلق افزود: بر اساس سرشماری 1395 از جمعیت 79 میلیونی کشور، 7 میلیون و 400 هزار نفر یعنی 9.28 درصد سالمند هستند و پیش بینی می شود که درصد سالمندان ایران تا سال 2025 میلادی یعنی 8 سال دیگر به 10 و تا 2050 یعنی 33 سال دیگر به بیش از 30 درصد برسد.
وی گفت: بر اساس این پیش بینی در سال 2050 درصد جمعیت سالمند در ایران از میانگین جهان و آسیا بیشتر و از هر سه نفر، یک نفر سالمند خواهد بود.
وی افزود: فزونی سرعت رشد جمعیت سالمند در مقایسه با رشد جمعیت کل کشور و پیش بینی افزایش تعداد و سهم سالخوردگان در ساله ای آتی لزوم برنامه ریزی آینده نگر برای کنترل مسائل مربوط به این گروه از جمعیت را مورد تاکید قرار می دهد. 
رئیس دفتر سلامت خانواده و جمعیت وزارت بهداشت اضافه کرد: فقدان سلامتی، سالخوردگی جمعیت را از یک فرصت به تهدید تبدیل می کند و با توجه به به چند وجهی بودن خدمات مرتبط با سلامتی سالمندان، ضروری است این موضوع به عنوان یک اولویت مهم، در صدر سیاست ها و برنامه های کشور قرار گیرد. 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی