English

رکورد ساماندهی دستفروش ها در تهران

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران گفت: روزانه به طور میانگین ٢٤٠٠ دستفروش و در مجموع ٣٥ هزار دستفروش طی ١٥ روز ساماندهی شدند که یک رکورد قابل توجه است.

رکورد ساماندهی دستفروش ها در تهران

به گزارش خبرگزاری موج، ابوالقاسم چیذری با اعلام پایان سومین مرحله طرح ساماندهی دستفروشان در تهران گفت: با توجه به شرایط اقتصادی موجود و افزایش چشمگیر تعداد دستفروشان مهاجر و غیرمهاجر در پایتخت، در راستای توجه به معیشت دستفروشان توأم با برقراری انضباط شهری و حفاظت از معابر عمومی، سومین مرحله طرح ساماندهی موقت دستفروشان توسط شهربان و با همکاری شهرداری های مناطق در نیمه دوم شهریورماه به اجرا درآمد.

وی با بیان اینکه نظرسنجی‌های صورت گرفته از رضایت شهروندان و دستفروشان از طرح ساماندهی موقت حکایت دارد، اظهار داشت: با توجه به خرید مرسوم شهروندان در  آستانه بازگشایی مدارس و افزایش حجم ترافیک، اجرای طرح ساماندهی موقت دستفروشان برای سهولت خرید خانواده‌ها، کمک به معیشت دستفروشان، کمک به کاهش ترافیک و برقراری انضباط شهری یک ضرورت بود.

چیذری با اشاره به اینکه در این مرحله، دستفروشان در مناطق ۴، ۱۶ و ۱۲ بیشترین حضور را داشتند، افزود: در این مرحله از اجرای طرح دستفروشان در ٢٠ نقطه تعیین شده، روزانه به طور میانگین ٢٤٠٠ دستفروش و در مجموع ٣٥ هزار دستفروش طی ١٥ روز ساماندهی شدند که یک رکورد قابل توجه است.

وی با تاکید بر این که در شرایط فعلی با توجه به عدم شکل گیری مدیریت واحد شهری و اقتضائات پایتخت، امکان ساماندهی دائمی دستفروشان فراهم نیست، گفت: اجرای طرح دائمی ساماندهی دستفروشان نیازمند بسترسازی و تصمیمات مقتضی از سوی نهادهای بالادستی است.

مدیرعامل شهربان شهرداری تهران ضمن تقدیر از شهروندان، دستفروشان و رسانه ها که در این مرحله از طرح ساماندهی با مدیریت شهری همکاری کردند، تصریح کرد: طرح موقت ساماندهی دستفروشان که مختص یک بازه زمانی ١٥ روزه بود، به پایان رسید و حفاظت از معابر عمومی و رفع سدمعبر کمافی‌السابق انجام می‌شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طرح برخورد با سدمعبر وانتی‌ها با هدف کمک به تأمین آسایش آمد و شد شهروندان و برقراری انضباط شهری به زودی با همکاری پلیس راهور به اجرا در می‌آید و درخواست ما از شهروندان و رسانه‌ها این است که حمایت خود را از اجرای این طرح دریغ نکنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه