English

پیام پرفسور سمیعی برای اول مهر

روزهای خود را در راه تحصیل صرف کنید

پروفسور مجید سمیعی در صفحه اینستاگرام خود، با انتشار ویدئویی ضمن تبریک روز اول مهر ماه،نکته‌های آموزنده‌ای را به نوجوانان و جوانان در تمام مقاطع تحصیلی یادآور شد.

روزهای خود را در راه تحصیل صرف کنید

به گزارش خبرگزاری موج، مجید سمیعی (زاده ۲۹ خرداد ۱۳۱۶ در شهر تهران از خاندان سمیعی) پزشک و جراح مغز و اعصاب ایرانی است. او در حال حاضر ریاست بیمارستان خصوصی علوم عصبی هانوفر در آلمان را بر عهده دارد که خود بنیانگذار آن بوده است.

وی در زمینه تورم مغز و ترمیم و بازسازی جراحی دستگاه عصبی محیطی مطالعات مهمی انجام داده و بیشترین اعمال جراحی روی تومورهای موسوم به «نورینوم آکوستیک» را داشته است.

پروفسور سمیعی در پیام تصویری خود اینگونه اظهار کرد:  آغاز سال تحصیلی در ایران را به شما دانش آموزان و دانشجویان عزیز از صمیم قلب تبریک گفته و امیدوارم این سال با تجربه‌ای که در سال گذشته داشتید بتواند سال موفقیت آمیزتری برای شما باشد.

وی افزود: از اینکه در کشورمان هر سال به تعداد دانش آموزان و دانشجویان افزوده می‌شود بسیار خرسندم زیرا این خود یک نمونه از بالا رفتن فرهنگ مردم عزیز ما است و نشان دهنده این است که چه پدران و مادران و چه مسئولین اهمیت زیادی برای کسب علم و دانش در بین جوانها قائل هستند.

وی در ادامه تصریح کرد: من خوشحالم که حتی تعداد دختران ما که در دانشگاهها و مدارس مشغول تحصیل هستند بیشتر از پسران بوده و بدین ترتیب قدرت اجتماعی ما روز به روز از نظر علم و دانش با همت دختران ما رو به پیشرفت است.

پروفسور مجید سمیعی اظهار کرد: از این لحاظ من با علاقه‌ای که به کشور عزیزم دارم، از همه شما خواهش می‌کنم که بر این امر واقف باشید که شما بنیانگذاران آینده کشور ما هستید و اگر شما در راه تحصیل و در دوران دانشجویی بتوانید خدمات بزرگی در زمینه علم و دانش به ارمغان بیاورید و در مسابقات علم و دانش در سطح بین‌المللی به موفقیت دست یابید، مطمئن باشید که خدمت بزرگی به پیشرفت اجتماع و فرزندان خود و نسل‌های آینده کرده‌اید.

از این لحاظ سعی کنید چه در مدرسه و چه در دانشگاه از فرصت، وقت و شانسی که در اختیار دارید به بهترین شکل استفاده کنید و روزهای خود را تا حدی که برایتان مقدور است در راه تحصیل صرف کنید.

من از شما خواهش می‌کنم که قدردان زحماتی که پدران و مادران برای شما کشیده‌اند و قدردان خدمات استادان در مدارس و دانشگاه‌ها باشید و رابطه بسیار خوبی با یکدیگر برقرار کنید.

همچنین از استادان خواهشمندم که فقط به مسائل درسی نپرداخته و بر روی مسائلی مانند ارتباطات اجتماعی که لازمه اجتماع است نیز متمرکز شوند.

رئیس انجمن جهانی مغز و اعصاب تصریح کرد: من مطمئنم که کشور عزیز ما اگر بتواند در سالهای آینده این مسیر پیشرفت را در دبستانها و دبیرستانها و دانشگاهها ادامه دهد و تعداد محصلین مانند سالهای اخیر افزایش یابد، کشور ما آینده درخشانی خواهد داشت.

این جراح مغز و اعصاب ایرانی اظهار کرد: من یقین دارم که مسئولین می‌دانند که پیشرفت اقتصادی هر کشور بر دوش محصلان آن کشور است.

این چهره ماندگار ایران در ادامه افزود: اگر شما از نظر علم و دانش در رتبه بالایی قرار داشته باشید و در مرزهای علمی شرکت کرده و بتوانید کارهای جدیدی در کشور انجام دهید که تمام دنیا هم بتوانند از آن بهره ببرند، کشور ما در آن زمان از نظر اقتصادی در دنیا جز رتبه های اول تا دهم شده و رفاه و آسایش برای همه طبقات ایران به دست خواهد آمد.

پروفسور سمیعی در نهایت به عنوان صحبت آخر اظهار کرد:"من اول مهر را به همگی شما تبریک گفته و برای شما آرزوی موفقیت دارم."

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه