English

عارف: آموزش‌های اجتماعی را در مدارس جدی بگیریم

محمدرضا عارف، رئیس فراکسیون امید در پیامی به مناسبت آغاز سال تحصیلی مدارس تاکید کرد: باید در کنار آموزش های مرسوم علمی، موضوع آموزش‌های اجتماعی را در مدارس، بیش از پیش جدی گرفت.

عارف: آموزش‌های اجتماعی را در مدارس جدی بگیریم

به گزارش خبرگزاری موج، متن این پیام به شرح زیر است:

«شروع امیدبخش سال تحصیلی جدید را، که امسال مقارن با سالگرد شهادت معلم بزرگ تاریخ بشریت، حضرت اباعبدالله الحسین (ع) شده است، به فرزندان عزیزم، دانش آموزان گرامی، معلمان و نیز مدیران و همکاران سخت کوش، متعهد و فرهیخته آموزش و پرورش در سراسر کشور تبریک می گویم.

دوران دانش آموزی، دوران مهمی است که اگر به آن توجهی جدی صورت گیرد، آینده کشور تضمین خواهد شد. این مقطع از زندگی کودکان و نوجوانان ما از آن جهت حائز اهمیت است، که بخش اعظمی از توانایی های جسمی، عقلانی و احساسی آن ها در این دوران شکل گرفته و بدون شک چگونه زندگی کردن آن ها را در آینده معنا می بخشد. روح مستعد دانش آموزان – خصوصا در مقاطع پایین تر – این امکان را به مربیان و معلمان می دهد تا آن ها را با بهترین آموزه ها همراه ساخته و ارزش های انسانی و اخلاقی را در وجودشان نهادینه سازند.

باید در کنار آموزش های مرسوم علمی، موضوع آموزش های اجتماعی را در مدارس، بیش از پیش جدی گرفت و بر آن تاکید کرد. اگر به دنبال شکل دادن جامعه ای سالم، عقلانی، با عطوفت و یکپارچه هستیم، نقطه آغاز آن تربیت صحیح اجتماعی دانش آموزانی است، که شکل دهندگان اصلی جامعه فردا خواهند بود.

دانش آموز در این مقطع از زندگی خود به شدت الگوپذیر بوده و رفتار فردی و جمعی آینده ی او از تجارب اجتماعی این دوران نشات خواهد گرفت. آشنایی کودکان و نوجوانان با سبک زندگی ایرانی و اسلامی و نیز انس آن ها با مفاهیمی چون: مهربانی، نوع دوستی، آزادگی، دین داری، میهن دوستی، فداکاری و از خودگذشتگی، حس مسئولیت پذیری و رعایت قانون و حقوق دیگران، تطابق رفتار با ارزش های انسانی و الهی، علاقه به علم و فرهنگ و ...، همه و همه ماحصل نوع تعلیم و تربیتی است که در این دوره برای ایشان تدارک دیده می شود.

در این راستا، نقش معلمان و مربیان آموزش و پرورش، بسیار مهم، حیاتی و تاثیرگذار است. در حقیقت تمام آنچه که گفته شد، باید از طریق کلام و منش معلم به دانش آموز منتقل شود. معلم، در یک کلام، عصاره تمامی خوبی ها و ارزش هایی است، که دانش آموز بر لوح جانش حک می کند و آن را در سرتاسر زندگی خود به همراه دارد.

کشور ما از دیرباز شهره به داشتن نعمت وجود معلمان شریف، متعهد، عالم و کوشا بوده است؛ این نعمتی است که باید آن را قدر دانست و در راه توسعه جامعه از آن بهره برد. امیدوارم در دوره جدید فعالیت وزارت آموزش و پرورش، توجه به مطالبات، خواست ها و وضعیت معلمان با جدیت پیگیری شود، تا این قشر فهیم با دلگرمی بیشتری امر تعلیم و تربیت نسل آینده ما را دنبال کند.

لازم می دانم یک بار دیگر رخداد اسف بار حادثه ای را، که منجر به از دست رفتن تعدادی از دانش آموزان نخبه کشور شد، به خانواده های داغدار این عزیزان و جامعه آموزش و پرورش کشور تسلیت بگویم. امیدوارم تمهیداتی اتخاذ شود تا دیگر هیچگاه شاهد چنین وقایع جان سوزی نباشیم و دانش آموزان ما در صحت و سلامت دوران شیرین دانش آموزی خود را طی کرده، و در سایه الطاف حضرت حق، توجه خانواده های محترم و تلاش همه دست اندرکاران آموزش و پرورش کشور، از نهالی نوپا به درختی استوار و پر بار از دانش و فرهنگ و اخلاق تبدیل شوند.

به مناسبت آغاز فرخنده سال تحصیلی جدید، صمیمانه ترین قدردانی خود را به معلمان محترم کشور تقدیم کرده، و برای دانش آموزان گرامی توفیق روزافزون را در زندگی علمی و اجتماعی ایشان، از خداوند متعال مسئلت دارم.

محمدرضا عارف»

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه