English

رئیس سازمان اوقاف:

دفاع از مظلومان وظیفه‌ای قرآنی است

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: مردم میانمار مسلمان هستند و به زنان، کودکان و مردان این کشور ظلم و ستم می‌شود، بنابراین نمی‌توانیم به این موضوع بی‌تفاوت باشیم، چراکه در قرآن آمده از هر مظلوم مسلمان و غیرمسلمانی باید دفاع کرد.

دفاع از مظلومان وظیفه‌ای قرآنی است

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام علی محمدی عصر امروز در جلسه با مسؤولان این شهرستان اظهار کرد: اسلام دو دسته است، اسلام ناب محمدی و اسلام اموی و بنی‌امیه‌ای که همان اسلام آمریکایی است.

وی با بیان اینکه مشخصات اسلام  ناب محمدی در قرآن آمده و امام راحل فرمودند اسلام در این جمله خلاصه شده که ظلم نکنید و زیر بار ظلم نروید، افزود: دو سیاست غلط، جهان فعلی را نفی کرده که در دنیا حکومت سلطه‌گر و حکومت سلطه‌پذیر حاکم شده است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه اضافه کرد: آمریکا از حکومت‌های سلطه‌گر است که با قلدری، ناموس و اموال کشورهای مظلوم را به تاراج برده و در دنیا ظلم می‌کند، رژیم آل سعود نیز حکومتی سلطه‌پذیر بوده که ذلت و خواری را پذیرفته است.

محمدی با اشاره به سخنان رهبر انقلاب که فرمودند ما با آمریکا کنار نمی‌آییم و مشکل اصلی نظام با آمریکا را اصل جمهوری اسلامی خواندند و رابطه ایران با آمریکا رابطه گرگ و میش مثال زدند، اظهار کرد: برخی این موضوع را یک اقدام سیاسی می‌پندارند اما این یک امر اعتقادی بر مبنای آیه قرآن است.

وی با تأکید بر اینکه اگر باهم برادر و متحد باشیم پیشرفت می‌کنیم و هر زمانی که اختلاف و تفرقه پیدا کرده‌ایم نیز نتیجه آن را دیده‌ایم، ادامه داد: خدای سبحان به احدی در سایه اختلاف خیر و برکت نداده، هر کسی دارای یک جریان سیاسی است اما مشترکاتی مثل اسلام، قرآن و اهل بیت (ع) داریم، باید در این زمینه باهم باشیم.

محمدی خاطرنشان کرد: ما نمی‌توانیم به فکر مظلومان عالم نباشیم، بعضی بر این باورند که کمک به فلسطین، سوریه، عراق و ... به ما چه ارتباطی دارد در صورتی که خلاف دستور قرآن و اسلام است، مردم میانمار مسلمان هستند و به زنان، کودکان و مردان این کشور ظلم و ستم می‌شود و ما نمی‌توانیم به این موضوع بی‌تفاوت باشیم، چراکه در قرآن آمده از هر مظلوم مسلمان و غیرمسلمان باید دفاع کرد.

وی گفت: هر گروه و مجموعه‌ای در مقابل رژیم صهیونیستی بایستد از آن دفاع می‌کنیم، چراکه عبادت به تنهایی دور از مسائل امور مسلمانان خلاف مسیر اهل بیت (ع) است.

رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه امام حسین (ع) قیام کردند و هزینه بزرگی هم برای آن دادند اما تحول بزرگی در تاریخ بشر ایجاد کردند، اذعان داشت: اگر ما هم بخواهیم با عزت و شرف زندگی کنیم و خدا یاری‌مان دهد راهی جز این نداریم، امام حسین (ع) در اوج غربت و مظلومیت و محاصره بی‌نهایت دشمن با توکل به خدا و با ایمان اعلا پیام تسلیم دشمن را نپذیرفت و با عزت به شهادت رسید، شعار «هیهات منا الذله» را سر داد اما تن به ذلت نداد و این راه برای آزادی خواهان عالم الگو شد.

محمدی با اشاره به رهنمودهای رهبر معظم انقلاب که به مسؤولان تأکید دارند، خودتان را در مقابل سران آمریکا اثبات کنید و استوار سخن بگویید، مطرح کرد: در هر کجا که مقابل دشمنان استوار و با قدرت ظاهر شدیم آنها عقب نشستند اما در هر جایی که کوتاه آمده‌ایم و با لبخند ظاهر شده‌ایم باعث زیاده خواهی دشمن شدیم.

خانواده شهید مدافع حرم محسن حججی در این برنامه حضور داشته و قرآن متبرک این آستان مقدس به مادر شهید هدیه شد و از پدر شهید تجلیل به عمل آمد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه