English

علوی:

بازرسی فنی شرط اصلی حرکت اتوبوس‌ های بین جاده ای باشد

عضو کمیسیون عمران مجلس گفت: باید مکانیزمی برای صدور مجوز به رانندگان بین جاده ای طراحی شود.

بازرسی فنی شرط اصلی حرکت اتوبوس‌ های بین جاده ای باشد

به گزارش خبرگزاری موج ، با اشاره به بیانات روز گذشته رهبر معظم انقلاب در خصوص توجه جدی نیروی انتظامی ، وزارت راه و شهرسازی و مراکز صنعتی در پیش گیری از بروز تصادفات جاده ای گفت: متاسفانه در یکی دو ماه گذشته شاهد اتفاقات ناگوار و مرگ دلخراش بسیاری از هموطنان در تصادفات جاده ای بوده ایم که ناشی از بی توجهی مسئولان است.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی افزود: همه بررسی ها نشان می دهد که خودرو و اتوبوسی که برای جابجایی استفاده می شود، از لحاظ فنی دارای مشکل است از این رو باید مکانیزم واحدی برای کنترل کیفیت خودروها داشته باشیم.

وی خاطرنشان کرد: در تمام کشورهای توسعه یافته اتوبوس های بین جاده ای کاملا کنترل شده و بعد به آن ها اجازه تردد داده می شود اما در کشور ما این اتفاق نمی افتد در حالی که یک راننده باید از صافی و فیلترهای مختلف عبور کنند چراکه جان انسان ها دست اوست.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه یک خلبان باید فردی کاملا زبده، آماده ، چابک و چالاک باشد و از هر گونه عارضه همچون مواد مخدر و الکل به دور باشد تاکید کرد: در حوزه جاده ای نیز باید اینگونه باشد و افراد کاملا پالایش شوند اما متاسفانه در این بخش بسیار کوتاهی شده است و اینکه تجربه تلخی را دوباره تجربه کنیم مشخص می شود که دچار اشکال شده و در مدیریت خود ضعف داریم.

علوی تصریح کرد: زمانی که یک هواپیما را کاملا بررسی کرده و و سپس به آن اجازه پرواز می دهیم،باید یک خودرو که تعداد سرنشینان آن نصف مسافران هواپیماست نیز کنترل کامل شده و بعد اجازه ورود به جاده به آن داده شود.

وی افزود: همه مسئولان باید بیدار شوند و بدانند که اگر درست مدیریت نکنند، دچار اشکالات غیرقابل کنترل خواهیم شد و هر روز به دلیل غفلت یک راننده، بی جهت خانواده های جدیدی عزادار می شوند.

نماینده مردم سنندج، دیواندره و کامیاران در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه نباید تعداد زیادی از افراد را در اختیار فردی بگذاریم که شایستگی رانندگی را نداشته باشد ادامه داد: باید این مسائل کنترل شود و در این بخش تدبیری اندیشیده شود که دوباره شاهد چنین اتفاقات ناگواری نباشیم.

وی خاطرنشان کرد: اولا باید خودروهای مسافری و حمل و نقل عمومی بین جاده ای همچون ناوگان مینی بوس و اتوبوس نوسازی شود و خودروهای جدید جایگزین خودرروهای فرسوده شود.

علوی درا دامه تاکید کرد: همچنین باید انتخاب راننده ها با دقت بیشتر و کنترل شدیدتری صورت گیرد و برای تردد آن ها با مکانیزم های سخت گیرانه تری مجوز داده شود و باید کارگروه و تیمی برای کنترل رانندگان مشخص شود و مادامی که فرد از فیلترهای لازم عبور نکند حق رانندگی در جاده را نداشته باشد.

وی افزود: همچنین باید از سوی وزارت راه و شهرسازی و نیروی انتظامی دستورالعمل و بخشنامه واحدی تعریف شود و همه رانندگان خودروهای مسافربری ملزم به رعایت آن شوند و توسط ترمینال های مسافربری از رانندگان خواسته شود که این دستورالعمل ها را رعایت کند و در غیر اینصورت باید پاسخ گو باشند.

عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه موضوع بعدی که باید مورد توجه قرار گیرد، ایمنی جاده ها و اصلاح پیچ های خطرناک است، گفت: باید جاده های دارای پیچ خطرناک و غیر استاندارد اصلاح شود که البته هزینه بر است اما دولت باید برای اصلاح جاده های اولویت دار اعتبار لازم را در اختیار وزارت راه و شهرسازی قرا دهد.

گفتنی است؛ رهبر معظم انقلاب روز گذشته در مراسم دانش آموختگی دانشجویان دانشگاه علوم انتظامی در بخش از سخنان خود با اشاره به موضوع تصادفات جاده ای بر لزوم برنامه ریزی دقیق، سریع و جامع برای مقابله با این مسئله و موضوعاتی همچون مقابله با قاچاق مواد مخدر و اشرار تاکید کرده و گفتند: در موضوع تصادفات جاده ای باید نیروی انتظامی و دستگاههای دیگر همچون وزارت راه و مراکز صنعتی، سهم خود را در جلوگیری از بروز چنین حوادث تلخ و ناگواری مشخص کنند و با برطرف کردن نقاط ضعف، وظیفه خود را انجام دهند./

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی