English

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری:

حقوق و قدرت خرید بازنشستگان با تورم هماهنگ شده است

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری گفت:در4سال گذشته حقوق وقدرت خرید بازنشستگان رابا تورم هماهنگ کردیم وامیدواریم آسیبهایی که برای صندوق بازنشستگان ایجاد شد، با افزایش حقوق وکنترل تورم کاهش یابد.

حقوق و قدرت خرید بازنشستگان با تورم هماهنگ شده است

به گزارش خبرگزاری موج، محمود اسلامیان در همایش روز ملی خانواده و تکریم بازنشستگان کشوری که با حضور نهاوندیان و وزیر رفاه برگزار شد، افزود: با استفاده از کارشناسان بین المللی و داخلی چالش های صندوق بازنشستگی را در سراسر کشور بررسی کردیم و همچنین بسیاری از کشورهای دیگر که نمونه این صندوق را دارند نیز مورد ارزیابی قرار دادیم و در نهایت توانستیم مشکلات و مسائل موجود در صندوق بازنشستگی را در کشور واکاوی و برای آن راهکار در نظر بگیریم.

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه متاسفانه صندوق بازنشستگی در کشور با مشکلاتی روبرو است، گفت: بررسی ها نشان می دهد در طی دهه های گذشته بعضا هزینه های تصمیماتی که برای صندوق گرفته شده پرداخت نشده که این موارد 26 تصمیم بوده که یکی از آنها بازنشستگی پیش از موعد است و متاسفانه افرادی که این تصمیمات را گرفته اند، به اتفاقات مهم صندوق و بازنشستگان توجه نشان نداده اند، به همین دلیل پس از واکاوی مشکلات صندوق طی سه سال گذشته تصمیم گرفتیم که قوانین را با توجه به هزینه هایی که برای اجرای آن به ما پرداخت می شود اجرایی کنیم تا شرمنده بازنشستگان نباشیم.

وی با تاکید بر اینکه قدرت خرید بازنشستگان در دولت های نهم و دهم ۶۷.۷ درصد کاهش یافته است، افزود: حقوق این افراد با توجه به تورم در دولت گذشته افزایش نیافت، به همین دلیل طی چهار سال گذشته سعی کردیم حقوق و قدرت خرید بازنشستگان را با تورم هماهنگ کنیم و همین که عقلانیت حاکم شد، تورم نیز تا حدود زیادی کنترل شد، به طوری که افزایش حقوق ها متناسب با تورم شکل گرفت.

اسلامیان گفت: در سال جاری 2 هزار و 200 میلیارد تومان علاوه بر افزایش حقوقی که دولت در نظر گرفت به صندوق تخصیص یافته و بر همین اساس حقوق بازنشستگان کشوری ۱۷.۵ درصد اضافه شده است و امیدواریم آسیب هایی که در دولت گذشته برای صندوق بازنشستگان ایجاد شد، با افزایش حقوق و کنترل تورم کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: در صندوق بازنشستگی اقدامات خوبی طی این مدت برای بازنشستگان انجام شده است به طوری که پرداخت وام قرض الحسنه، ایجاد خانه های امید، پرداخت مستقیم حقوق ها در استان های مختلف، واگذاری سهام، قرارداد با ایران خودرو برای واگذاری هزار خودروی لیزینگی به بازنشستگان، برگزاری جشنواره های ورزشی و ... از جمله اقداماتی بوده که انجام شده است.

اسلامیان افزود: در سال 92 وام قرض الحسنه به 40 هزار نفر به مبلغ دو میلیون تومان پرداخت می شد، در حالی که در سال جاری توانستیم به 300 هزار نفر وام 4 میلیون تومانی پرداخت کنیم.

به گفته مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری، در حال حاضر 38 خانه امید در استان های مختلف فعال است که امروز نیز 5 خانه امید در گچساران، اردکان، محلات، ملایر و جیرفت افتتاح می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه