English

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان:

از مهمترین راهبردهای سازمان بسیج حقوقدانان، تلاش برای تحقق عدالت است

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان گفت: یکی از مهمترین راهبردهای این سازمان، تلاش در عرصه تحقق عدالت و رضایت‌مندی مردم است.

از مهمترین راهبردهای سازمان بسیج حقوقدانان، تلاش برای تحقق عدالت است

به گزارش خبرگزاری موج، مهدی بهرامیان در مراسم دوره مقدماتی تربیت حقوقدانان طراز انقلاب اسلامی در قم، گفت: تشکیل دولت اسلامی از جمله ضرورت‎های شکل‌گیری تمدن اسلامی از منظر رهبر معظم انقلاب است.

وی افزود: تعریف نقش دانش حقوق عمومی در ساختارسازی مطلوب و اندیشیدن به عرصه حقوق و سبک زندگی، تعریف محتوا و ادبیات این دانش با به‌کارگیری نگاه انقلابی، مرور آثار و میراث اسلامی به منظو رهیافت‌های لازم و مسایل حقوق عمومی، لزوم توجه دو چندان به مسایل انسان‌شناسی و خداشناسی و فلسفه اسلامی و حقوق اسلامی و اصل ولایت فقیه از جمله ضروریات این امر است.

رییس سازمان بسیج حقوقدانان بیان کرد: از جمله فعالیت‎‏های مهمی که باید در این عرصه انجام شود، تلاش در جهت طراحی حقوق اسلام مبتنی بر فقه و علوم انسانی با رویکرد علوم اسلامی مد نظر رهبر معظم انقلاب است. از دیگر سوی، بسترسازی و فرهنگ سازی در جهت تحقق و گسترش عدالت در راستای آزادی‏‎های مشروع و صیانت از ارزش‎های نظام و جلوگیری از انحرافات در چارچوب فقه جواهری از مسایل مهم این سازمان است.

وی گفت: دانش حقوق دارای سابقه طولانی در نظام دانشگاهی است، ولی مدرک گرایی نیز باعث شده دانشجویان از قدرت استنباط لازم برخوردار نبوده و مهارت کافی برای استفاده از دانش خود نداشته و یا تحت تاثیر حقوق غربی بوده و با فقه اسلامی آشنایی کافی نداشته لاشند که به همین دلیل رویکرد کارکرد گرایانه‌ای به حقوق و فقه دارند.

بهرامیان بیان کرد: یکی از مهمترین فعالیت‏‌های این سازمان، تلاش در جهت کم کردن آسیب های این رشته است؛ سازمان بسیج حقوقدانان نقش بسترسازی و تسهیل کننده برای این رشته و رشته‌های دیگر دارد.

وی گفت: یکی از مهمترین راهبردهای این سازمان، تلاش در عرصه تحقق عدالت و رضایت‌مندی مردم است؛ به طوری که مردم شیرینی و حلاوت نظام اسلامی مبتنی بر عدالت و قانون‌مداری را حس کنند.

رئیس سازمان بسیج حقوقدانان تصریح کرد: برگزاری طرح حقوقدان طراز اسلامی با اجرای طرح‎هایی چون آموزش همگانی حقوق در طرح هر مسجد یک حقوقدان (صدای مشاور)، تشکیل هیئت اندیشه ورز، مشاوران حقوقی در نماز جمعه ها و دادگستری‌ها، تشکیل دبیرخانه دائمی آسیب‌شناسی حقوقی بانکی و مالی از جمله طرح‎های کلان این سازمان بوده است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه