English

ارائه جدید‌ترین دستاوردهای علمی در حوزه چشم پزشکی

دبیر علمی بیست‌و‌هفتمین کنگره چشم پزشکی ایران گفت: بار عمده بیماری‌هاى چشمی در ایران رتینوپاتى دیابتیک، گلوکوم و آمبلیوپى است که در مورد تشخیص و درمان آمبلیوپى قدم‌هاى موثرى برداشته شده ولى در دو مورد دیگر هنوز مشکل داریم.

ارائه جدید‌ترین دستاوردهای علمی در حوزه چشم پزشکی

به گزارش خبرگزاری موج، حیدر امینی با اشاره به برگزاری بیست و هفتمین کنگره چشم پزشکی ایران که از 13 تا 16 آذر 96 برگزار می‌شود، گفت: هدف از برگزارى کنگره هاى سالانه ارتقای سطح علمى چشم پزشکان کشور با مرور مطالب روز مره مرتبط با چشم پزشکى و آخرین پیشرفت ها در این زمینه است.

وی ادامه داد: در همین راستا علاوه بر بهره جویی از اساتید مجرب داخل کشور، از ١٧ مهمان خارجى از کشورهاى مختلف دعوت شده که از تجارب آنها در قسمت هاى مختلف کنگره استفاده خواهیم کرد.

امینی با عنوان این مطلب که کنگره سالانه انجمن چشم پزشکی به طور معمول تمام شاخه هاى چشم پزشکى را پوشش می دهد، افزود: انجمن داراى ٦ گروه فوق تخصصى است که هر کدام قسمتى از دانش چشم پزشکى را پوشش می دهند و در حقیقت عمده بار علمى کنگره بر دوش این 6 گروه است.

وی در ادامه به تشریح برنامه های کنگره پرداخت و گفت: روز اول کنگره به گروه هاى 6 گانه فوق تخصصى اختصاص دارد که قرار است آخرین پیشرفت هاى چشم پزشکى با حضور مهمانان خارجى مورد بحث قرار بگیرد.

امینی افزود: در بعد از ظهر روز اول کنگره، برنامه چشم پزشکان جوان را خواهیم داشت که بیشتر مطلب برای دستیاران و فلوشیپ ها ارائه خواهد شد. همچنین، در روزهاى بعد حدود 14 مهمان خارجى و یکى از همکاران گروه گلوکوم سخنرانی هاى اصلى را ارائه خواهند کرد. ضمن اینکه، 11 سمپوزیوم و ٣٠ کارگاه نیز تدارک دیده شده است.

دبیر علمی کنگره ادامه داد: علاوه بر این، باید به برنامه مقالات آزاد و فستیوال فیلم اشاره کنم که به نظر من از قسمت هاى کلیدى کنگره محسوب و بیانگر میزان تحقیق و پیشرفت دانش چشم پزشکى در کشور خواهد بود. همچنین، با توجه به اهمیت مراقبت های پرستارى در چشم پزشکى، قسمتى از کنگره به برنامه پرستارى اختصاص خواهد داشت.

امینی با عنوان این مطلب که در کشورهاى در حال توسعه کاتاراکت معضل عمده بیماری های چشمی تلقی می شود، گفت: تصور من این است که در مورد کشور ما این امر صادق نباشد و قسمت عمده این بار بر دوش چشم پزشکان جوانی است که با حداقل ها به جاهاى دور دست می روند و مشغول خدمت می‌شوند.

وی ادامه داد: به نظر من بار عمده بیماری‌هاى چشمی در ایران را، رتینوپاتى دیابتیک، گلوکوم و آمبلیوپى تشکیل می دهد که در مورد تشخیص و درمان آمبلیوپى قدم هاى موثرى برداشته شده ولى در دو مورد دیگر هنوز مشکل داریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه