English

دبیر انجمن خون و سرطان کودکان ایران:

شیوع بالای بیماری های خونی در نوزادان/ زردی را جدی بگیرید

دبیر انجمن خون و سرطان کودکان ایران باعنوان این مطلب که بیماری های خونی در نوزادان از شیوع بالایی برخوردار است، گفت: زردی به عنوان یکی از شایع ترین بیماری های خونی در نوزادان تلقی می شود.

شیوع بالای بیماری های خونی در نوزادان/ زردی را جدی بگیرید

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محمد فرانوش در آستانه بر گزاری دهمین کنگره سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران «هماتولوژی نوزادان» اظهار داشت: مشکلات خونی در نوزادان اگر در همان ابتدا مورد توجه قرار نگرفته و تشخیص داده نشود می تواند عوارض ماندگاری در نوزاد داشته باشد.

وی با اعلام اینکه بیمارهای خونی در نوزادان از شیوع بالایی برخوردار است، گفت: از جمله این بیماری ها می توان به زردی اشاره کرد.

دبیر علمی دهمین کنگره سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران " هماتولوژی نوزادان "ادامه داد: ۷۰ تا ۸۰ درصد نوزادان درجاتی از زردی را پیدا می کنند که اگر بر مبنای ایمنی بدن باشد می تواند خطرآفرین باشد.

وی توضیح داد: با توجه به اینکه هموگلوبین نوزادان بین ۲۰ تا ۲۱ است با اولین تنفس بعد از تولد میزان اکسیرن از ۴۰ درصد به ۹۰ درصد می رسد که نیاز به شکسته شدن هموگلوبین پیدا می کند و اجزای آزاد شدن هموگلوبین می تواند منجر به زردی نوزاد شود.

فرانوش افزود: چنانچه زردی پیش رونده کنترل نشود، می تواند منجر به مشکلات مغزی شود.

دبیر انجمن خون و سرطان کودکان با اعلام اینکه زردی از صورت به اندام تحتانی نوزاد می رسد، گفت چنانچه نوزاد خوب شیر نخورد و حالت غیرطبیعی داشته باشد می بایست او را نزد پزشک برد.

گفتنی است؛ دهمین کنگره سراسری انجمن خون و سرطان کودکان ایران"هماتولوژی نوزادان 22 تا 24 شهریور در مرکز آفرینش های فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در خیابان حجاب تهران برگزار می‌شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی