English

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران اعلام کرد

اعزام مددجویان به اردوهای آموزشی

شهریورماه امسال دو هزار مددجوی تحت حمایت کمیته امداد استان تهران از خدمات اردویی این نهاد در قالب اردوهای زیارتی و آموزشی بهره مند می‌شوند

اعزام مددجویان به اردوهای آموزشی

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، حجت الاسلام محمود مولائی، سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه خدمات این نهاد در بخش های مختلف به جامعه هدف ارائه می شود، گفت: توجه به وضعیت فرهنگی خانواده های تحت حمایت و ارتقا سطح فرهنگی آن ها با رویکرد پرورشی و تربیتی از محورهای مهم فعالیت کمیته امداد در حوزه فرهنگی است.

وی با بیان اینکه در ارائه خدمات فرهنگی به جامعه هدف، راهبرد کمیته امداد ارتقا سطح باور های دینی و توانمندسازی فکری و فرهنگی خانواده های تحت حمایت است، افزود: برنامه های فرهنگی کمیته امداد برگرفته از آموزه های دینی و قرآنی است.

حجت الاسلام مولائی با اشاره به اینکه زنان سرپرست خانوار، دختران در آستانه ازدواج و دانش آموزان تحت حمایت از جمله مددجویان بهره مند از برنامه های اردویی این نهاد هستند، گفت: امسال ۱۷ هزار مددجوی تحت حمایت به اردوهای زیارتی و آموزشی تربیتی اعزام می شوند که از ابتدای امسال تاکنون حدود هشت هزار نفر به اردوهای زیارتی و آموزشی تربیتی اعزام شده اند.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران با اشاره به برگزاری اردوهای زیارتی و آموزشی در شهریورماه امسال،بیان کرد: تا پایان شهریورماه امسال هشت دوره اردوی یک روزه ویژه مادران و دختران تحت حمایت در اردوگاه شهید آوینی رودبارقصران برگزار می شود.

وی با بیان اینکه این دوره از اردوها از چهارشنبه هشتم شهریورماه تا پایان شهریورماه  ادامه دارد؛ عنوان کرد: در این دوره از برگزاری اردوها ، یک هزار و ۱۲۰ نفر از مادران و دختران تحت حمایت در هشت گروه جداگانه  و هر کدام به مدت یک روز به رودبارقصران اعزام می شوند.

حجت الاسلام مولائی با اشاره به برنامه هایی اجرایی برای شرکت کنندگان در این اردوی یک روزه، گفت: اجرای برنامه های ورزشی و بازیهای پرورشی، برگزاری کارگاه های آموزش مسائل اعتقادی و دینی، احکام دختران، بانوان و آموزش اخلاق عملی ( توکل به خدا، اخلاص در عمل، شکرگزاری نعمات و عبادت پروردگار، خوف و رجاء، نظم در امور، افات زبان)، نقش نماز در پیشگیری از آسیب های اجتماعی و سبک زندگی ایرانی اسلامی از برنامه هایی است که برای شرکت کنندگان در این اردو  درنظر گرفته شده است.

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران یادآور شد: مهر و آبان ماه سال جاری نیز سه هزار نفر از مددجویان تحت حمایت به اردوی آموزشی یک روزه در اردوگاه شهید آوینی رودبارقصران اعزام خواهند شد و شرکت کنندگان از برنامه های پرورشی و کارگاه های آموزشی بهره مند خواهند شد.

وی در ادامه از اعزام ۷۶ نفر از دانش آموزان دختر متوسطه اول تحت حمایت به اردوی استان مازندران – شهرستان  بابلسر اشاره کرد و گفت:  این تعداد دانش آموز تحت حمایت نیز  امروز، دوازدهم شهریورماه به اردوگاه شهید رجایی شهرستان بابلسر  اعزام و به مدت پنج روز از برنامه های فرهنگی این اردوگاه بهره مند می شوند.

حجت الاسلام مولائی به اعزام ۱۹۰ نفر از مادران و دختران تحت حمایت در روز دوشنبه ۱۳ شهریورماه به اردوی زیارتی بارگاه حضرت فاطمه معصومه (س) در شهرستان قم خبر داد و افزود: این تعداد مددجوی تحت حمایت نیز به مدت چهار روز از برنامه های فرهنگی مجتمع فرهنگی حضرت معصومه (س) بهره مند خواهند شد. 

سرپرست معاونت فرهنگی کمیته امداد استان تهران همچنین به اعزام ۷۶ نفر از دانشجویان دختر در روز چهارشنبه ۱۵ شهریورماه به مشهد مقدس اشاره و عنوان کرد: این تعداد دانشجوی تحت حمایت نیز به مدت پنج  روز از برنامه های فرهنگی اروگاه ثامن الائمه مشهد مقدس برخوردار می شوند.

وی به برگزاری سه دوره اردوی یک روزه با حضور ۶۰۰ مددجویان تحت حمایت کمیته امداد استان تهران در اردوگاه امام علی (ع) استان البرز، شهرستان کرج اشاره کرد و گفت: این دوره از اردوها از یکشنبه ۱۹  تا سه شنبه ۲۱ شهریور ماه ادامه دارد.

حجت الاسلام مولائی با اشاره به اهداف اجرای اردوهای زیارتی آموزشی، گفت: ایجاد انس، الفت، تقویت روحیه جامعه پذیری وآشنایی با فرهنگ‌های مختلف،ایجاد زمینه مناسب برای تمرین زندگی دسته جمعی مبتنی بر ارزش‌های اسلامی و تعمیق باورهای دینی جامعه مورد هدف،گسترش و تعمیق مهارت های فردی و اجتماعی، پرورش فضای معنوی و ولایت مداری در میان مخاطبان  از اهداف اجرای اردوهای فرهنگی است.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه