English

فرار مالکان از ایمن سازی ساختمان های بلند مرتبه

طرح تصویب لایحه پیروی ساختمان های بلند مرتبه با آئین نامه های جدید خصوصا آتش نشانی موضوعی بود که محسن هاشمی آن را برای بحث در کمیسیون عمران یا سلامت مطرح کرد.

فرار مالکان از ایمن سازی ساختمان های بلند مرتبه

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج رئیس شورای شهر تهران ری و تجریش در نطق پیش از دستور با تاکید بر این موضوع افزود:لازم است این موضوع در کمسیسون ها مطرح شود و ساختمان های ۶ طبقه به بالارا ملزم به رعایت ایین نامه های جدید کنیم تا مجریان بتوانند خواستار اجرای قانون توسط مالکان شوند.

وی با اشاره به اینکه برخی از ساختمان ها خود را ملزم به پرداخت هزینه های نگهداشت ساختمان نمی کنند ادامه داد:از انجا که این ساختمان ها ساخته شده اند و واگذار شده اند این مساله مشکل ساز می شود.

سپس نژاد بهرام با خطاب قرار دادن شورای چهارم گفت: بعد از ماجرای پلاسکو  دوازده ساختمان در مناطق ۱۱ و ۱۲ شناسایی شدند و تذکر در مورد حوادثی مشابه پلاسکو به انها داده شد چرا این ماجرا پیگیری نشد و انها مورد توجه قرار نگرفتند. 

سخنگوی شورای شهر نیز در تاکید سخنان سایر اعضای شورا ادامه داد: بر اساس مصوبه ای که در شورای عالی شهرسازی مطرح شده است ساختمان های بلند مرتبه قدیمی نیز باید خود را با شرایط جدید تطبیق دهند این مصوبه ۱۱ بند داشته که در سال گذشته ابلاغ شده است و قرار بود شکل اجرایی به خودش بگیرد.

الهام فخار نیز با اشاره به اینکه در کنار قوانین باید برنامه ریزی های مدونی نیز انجام شود افزود:باید بازرسی های میان مدت در دستور کار قرار بگیرد.

وی تاکید کرد :سند جامع ملی تهران و قانون خدمات ایمنی باید به شکل بلند مدت برای حفظ ایمنی ساختمان های بلند مد نظر قرار بگیرد.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی