English

بیماران خاص، نیازمند همفکری و همیاری آموزگاران و مسوولان مدارس

دانش آموزان مبتلا به بیماری خاص، نیاز به ترحم و نوع تغذیه خاص و یا درمان در مدرسه ندارند؛ بلکه به همفکری و همیاری آموزگاران و مسوولان مدارس نیازمند هستند.

بیماران خاص، نیازمند همفکری و همیاری آموزگاران و مسوولان مدارس

به گزارش خبرگزاری موج، محمود هادی پور دهشال، داروساز در گفتگو با برنامه «یک نکته یک متخصص» شبکه رادیویی سلامت با بیان اینکه معلمان و مسئولان بهداشت مدارس می توانند برای دانش آموزان هموفیلی، تالاسمی و دیابتی، کمک رسان باشند، افزود: مثلا مراقب باشند که بیماران هموفیلی از پرداختن به ورزش هایی که منجر به خونریزی می شوند خودداری کنند. 

وی با بیان اینکه بعضی اوقات، بیماران هموفیلی نیاز دارند به سرعت و سر وقت دارویشان را مصرف کنند، ادامه داد: در این مواقع، باید فضایی برای امدادرسانی به ایشان و تزریق مهیا شود. 

این داروساز با اشاره به فعالیت ورزشی بیماران تالاسمی ادامه داد: برای فعالیت ورزشی بیماران تالاسمی نیز باید با پزشک معالج هر دانش آموز مشورت کرد تا چهارچوب ها و میزان فعالیت های بدنی فرد مشخص شود. 

وی ادامه داد: بیمار تالاسمی، تغذیه ویژه ای ندارد و می تواند هرچه دوست دارد بخورد فقط هنگام صبح که تزریق انجام می دهد ممکن است با چند دقیقه تاخیر به مدرسه برود و نتواند در مراسم صبحگاه شرکت کند که انتظار می رود از ایشان خرده گیری نشود.

هادی پور دهشال درمورد بیماران دیابتی گفت: باید این نکته را در نظر گرفت که بیمار مبتلا به دیابت، با تغییرات قند خون مواجه است.

وی در ادامه تاکید کرد:  اگر دانش آموزی اعلام کرد که دیابت دارد ممکن است لازم باشد هر زمان که نیاز داشته باشد از کلاس خارج شود و به دستشویی برود. بنابراین، آموزگاران محترم باید آگاهی لازم را دراین زمینه داشته باشند. 

این داروساز تصریح کرد: همچنین یک فرد مبتلا به دیابت ممکن است زمان مصرف دارویش در زمانی باشد که ساعت کلاس درس است و یا حتی ممکن است احتیاج داشته باشد قند مصرف کند، بنابراین معلم باید به ایشان اجازه بدهد که بتواند به کار درمانش برسد. 

وی در پایان خاطرنشان کرد: با این توضیحات، از معلمان بهداشت مدارس خواهش می شود که با معلمان دیگر در خصوص این گونه بیماران اگر هستند صحبت بکنند و از این بیماران حمایت کنند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه