English

اردوها کنسل نمی شود

بعد از حادثه تصادف دانش آموزان در داراب کمیسیون آموزش مجلس علل این حادثه را بررسی و گزارش می دهد.

اردوها کنسل نمی شود

به گزارش خبرنگار اجتماعی موج، میر حمایت میرزاده گرامی سخنگوی کمیسیون آموزش گفت: بعد از شنیدن خبر حادثه اتوبوس دانش آموزان در مسیر داراب، بلافاصله رئیس کمیسیون آموزش مجلس شورای اسلامی در تماس با وزرای بهداشت، آموزش و پرورش و رئیس نیروی انتظامی خواست تا علل و عواملی که حادثه چنین تلخی را رقم زده اند، شناسایی و به این کمیسیون گزارش دهند.

وی در گفت و گو با موج گفت: تمامی ابعاد این حادثه باید مشخص شود تا اگر نقص قانونی دارد، این نقص برطرف شود. اگر در بخش نظارتی مشکلی وجود دارد، آن موضوع حل و فصل شود و اگر خطای انسانی است مقصران شناسایی و به جزای این سهل انگاری برسند.

وی با اشاره به اینکه نمایندگان مجلس نماینده همه مردم ایران هستند، اضافه کرد: ما نماینده همه مردم ایران هستیم و فرقی نمی کند حادثه و اتفاق در کجا رخ داده باشد و ما مجدانه آن را پیگیری می کنیم.

سخنگوی کمیسیون آموزش با تاکید بر اینکه مسولان بعد از شنیدن این حادثه در محل حاضر شده اند، افزود: علت این حادثه در حال بررسی است تا عوامل این حادثه مشخص و از تکرار آن جلوگیری شود.

وی در پاسخ به خبرنگار موج مبنی بر اینکه آیا بعد از این اردوهای دانش آموزی متوقف و یا ساز و کار مناسبی برای ان در نظر گرفته می شود در ادامه افزود : ازآغاز امسال بیش از هزار اتوبوس دانش آموزان را به منظور اردوهای دانش آموزی جا به جا کرده است و این اولین اتفاقی است که رخ داده است.

نماینده مردم مغان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: اردو جزو آموزش به حساب می آید و آموزش و یادگیری تنها در کنار تخته سیاه ودر محیط آموزشی میسر نخواهد بود. این اردوها از گذشته در نظام آموزشی ما وجود داشته اند و در آینده نیز باید ادامه پیدا کند. زیرا هدف اصلی اردوهای دانش آموزی اموزش زندگی مستقل به آنها است و در واقع جزو سرفصل های آموزشی و ضرورت نظام آموزشی به حساب می آید.

میرزاده با تاکید به اینکه حتی یک اتفاق اینچنینی نیز در کشور زیاد است و نباید اتفاق بیفتد اضافه کرد : با چنینی اتفاقاتی نیاید سرفصل ها را پاک کرد بلکه باید راه را درست کرد وعوامل ایجاد چنین مسائلی را از بین برد.

وی گفت: شورای عالی انقلاب فرهنگی مصوباتی دارد. آموزش و پرورش نیز برای اردوهای دانش آموزی دستورالعمل هایی را اجرایی کرده است که تمامی اردوها باید در این ضابطه ها انجام شود و تا به حال در مورد این اردو گزارشی مبنی بر خارج شدن از این قواعد و دستورالعمل ها نداشته ایم.

در حال حاضر باید فرصت تحقیق به مراجع ذیربط داده شود و منتظر اعلام نتیجه این حادثه باشیم تا این مشکلات را در ارودهای بعدی حل کنیم نه اینکه بخواهیم با حذف اردوها فرصت بازآموزی را از دانش آموزان بگیریم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه