English

معاون ستاد مبارزه با موادمخدر اعلام کرد

کشف بیش از ۱۴ تن انواع مواد مخدر در هفته نخست شهریور

معاون مقابله با عرضه و امور بین‌الملل ستاد مبارزه با مواد مخدر از کشف 14 تن و ‏‏384 کیلوگرم انواع مواد مخدر و روان‌گردان در هفته نخست شهریور ماه خبر داد.

کشف بیش از 14 تن انواع مواد مخدر در هفته نخست شهریور

به گزارش خبرگزاری موج، اسداله هادی‌نژاد گفت: کل کشفیات موادمخدر در این مدت 14 هزار و 384 کیلوگرم و بیشترین حجم مواد مکشوفه از نوع تریاک به میزان 11 هزار و 914  کیلوگرم بوده است که 82 درصد از مجموع کشفیات را شامل می‌شود.

وی افزود: در این مدت نیز 1599 حشیش، 118 کیلوگرم هروئین، 80 کیلوگرم مورفین و‏‏ 22 کیلوگرم شیشه ‏‏و 649 کیلوگرم سایر مواد کشف و ضبط شده است.

معاون مقابله با عرضه ستاد با بیان اینکه این میزان از کشفیات طی 1327 فقره عملیات صورت گرفته است، گفت: سرانه کشفیات مواد مخدر در این دوره حدود 10.8 کیلوگرم به ازای هر عملیات بوده است.

هادی‌نژاد افزود: در این مدت 13 هزار و 378  عدد قرص روانگردان در سطح کشور کشف شده که بیشترین تعداد با 10 هزار و 913 عدد آن مربوط به استان همدان است. همچنین 214 لیتر مواد پیش‌ساز کشف شده که بالاترین میزان آن به ترتیب با 85 و 65 لیتر در استان‌های سمنان و تهران کشف شده است.

وی در ادامه با بیان اینکه بالغ بر 77 درصد کشفیات این دوره زمانی مربوط به پنج استان کشور است گفت: بیشترین حجم کشفیات با 4117 کیلوگرم مربوط به استان هرمزگان است که معادل 28.6 درصد کشفیات کشور می‌باشد و استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، کرمان و تهران به ترتیب در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

به گزارش روابط عمومی ستاد مبارزه با مواد مخدر، این مقام مسئول در بخش دیگری از سخنان خود گفت: جمع کل دستگیری‌های این دوره 7382  نفر بوده که از این تعداد 6634  نفر در طرح‌های پاکسازی دستگیر شده‌اند و مابقی مربوط به دیگر عملیات‌ها هستند.

هادی‌نژاد بیان کرد: در مدت یادشده و طی اجرای عملیات پاکسازی مناطق آلوده در سطح استان‌های کشور  139 نفر قاچاقچی، 3264 توزیع کننده و خرده فروش و  3231  نفر معتاد متجاهر دستگیر شده‌اند.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه