English

وام ۲۰ میلیونی برای کارفرمایانی که کارگران شان مددجوی کمیته امداد هستند

مدیرکل امداد استان تهران خبر داد که دولت قول داده است از شهریور ماه تمامی پرداخت های مستمری مددجویان را پرداخت کند بیش از 101 هزار نفر در قالب 57 هزار خانواده تحت پوشش کمیته امداد استان تهران هستند که این آمار نسبت به سال قبل کاهش 11.2 درصدی داشته است.

وام 20 میلیونی برای کارفرمایانی که کارگران شان مددجوی کمیته امداد هستند

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، محسن ولیئی با اشاره به اینکه این مددجویان از از 42 پوشش خدمتی این سازمان برخوردار می شوند گفت : 46 درصد به علت فوت سرپرست، 25 درصد به علت طلاق،16 درصد به خاطر از کار افتادگی سرپرست ،3 درصد به دلیل زندانی بودن سرپرست و 4 درصد این مددجویان به دلیل بیماری تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند. درصد کمی نیز به دلایلی مانند معلولیت سرپرست، متارکهو یا مفقودی سرپرست تحت پوشش کمیته امداد قرار دارند.

این مقام مسول با اشاره به اینکه 30 هزار نفر که حدود 27 درصد کل افراد تحت پوشش کمیته امداد است را سالمندان تشکیل می دهند ادامه داد 15  هزار و 600 خانوار، 60 تا 73 سال هستند که در گروه سالمندان جوان قرار می گیرند ، 13 هزار و 200خانوار  74تا90  ساله  ساله هستند که در گروه سالمندان میانه قرار می گیرند  و 900 خانوار نیز 90 سال به بالا هستند که به عنوان کهنسال به حساب می آیند و تحت پوشش کمیته امداد قرار می گیرند که از این تعداد 21 هزار نفر آنها زن و 7 هزار و 700 سالمند ان را مرد تشکیل می دهند.

وی با اشاره به اینکه در 5 ماه آغاز امسال 17 میلیارد و 137 میلیون تومان به مددجویان پرداخت شده است افزود : بخشی از این کمک ها از طریق سازمان هدفمندی یارانه ها انجام می شود که امیدواریم این پرداخت ها نیز به امداد واگذار شود.

مدیر کل کمیته امداد استان تهران در ادامه گفت: از مدتی قبل بحث 2.5 برابر شدن مستمری کمیته امداد مطرح بو و قرار بر این بود که تمامی پرداختی ها از طریق امداد انجام شود اما این امر محقق نشده است و بنا است این اتفاق از شهریور ماه انجام شود.

وی در مورد بخش مسکن مددجویان کمیته امداد اضافه کرد: 22 هزار خانواده مستاجر تحت پوشش استان قرار دارند طرح هایی مانند بهسازی و نوسازی، تعمیرات این واخدها و واگذاری واحدهاب مسکونی این خانواده ها را در دستور کار  داریم

و تا این لحظه بیش از شش میلیارد تومان از طریق تفاهم با بسیج سازندگی برای بازسازی و تعمیر منازل مسکونی مددجویان هزینه شده است و اکنون بیش از  شش هزار مددجو واجد شرایط پرداخت اجاره تحت پوشش هستند که طی پنج ماه امسال 147میلیون تومان به آنها پرداخت شده است.

ولیئی در ادامه افزود:  طی این پنج ماه 27 واحد مسکونی برای مددجویان خریداری و به آنها واگذار شده است و همچنین کمک های موردی در خصوص مسکن 2.5 میلیارد تومان بوده که به 12 هزار و 500 نفر پرداخت شده است.

وی گفت: 55 درصد این خانوارها یک نفره، 30 درصد دو نفره، 11 درصد سه نفره، 3 درصد چهار نفره و یک درصد نیز پنج نفره و بیشتر هستند.

 مدیر کل کمیته امداد استان تهران با اشاره به اینکه 13 هزار دانش آموز نیازمند از خدمات مختلف تحصیلی برخوردار می شوند، گفت: همچنین دو هزار دانشجوی بومی استان و هزار دانشجوی غیربومی نیازمند تحت پوشش هستند.وی از آمار تازه عروسان این کمیته نیز گفت 670 زوج جوان طی این مدت به خانه بخت رفتند و کمیته امداد در زمینه ازدواج، آموزش خانواده، تحقیقات، تامین جهیزیه، برگزاری دوره های آموزشی و توانمندسازی دو میلیارد و 400 میلیون تومان هزینه کرده است. این در حالی است که آمار ازدواج در بین مددجویان این کمیته کمتر از یک درصد بوده است که در برابر آمار طلاق استان تهران که 30 درصد اعلام شده است قابل تامل است.

ولیئی به پرداخت وام ضروری مددجویان اضافه کرده و افزود : دو شعبه صندوق امداد ولایت در خیابان فرجام و مالک اشتر افتتاح شده که از طریق این صندوق ها 4 هزار و 600 فقره وام با کارمزد سه درصد به این مددجویان پرداخت شده است

که با استقبال خیرین از طریق این صندوق ها ۴ هزار و ۶۰۰ فقره وام با کارمزد سه درصد پرداخت شده است.

وی با اشاره به اینکه کمیته امداد برنامه ریزی هایی در جهت ایجاد اشتغال و پیشگیری از فقر مددجویان انجام داده است در ادامه افزود : سه نوع سیستم خدمتی برای مددجویان تحت پوشش اجرا می شود که یکی از آنها کارانگیزی است که تا سقف پنج میلیون تسهیلات در این قسمت پرداخت می شود و همچنین در بخش توان افزایی نیز تا سقف ۱۰ میلیون تومان و اشتغال و خودکفایی تا سقف ۵۰ میلیون تومان به مددجویان پرداخت می شود.

این تنها شامل مددجویان نیست و کارفرمایانی که تا 5 نفر از مددجویان را به کار می گیرند به ازای هر نفر تا سقف 20 میلیون تومان می توانند وام دریافت کنند که پرداخت ان سه تا 5 سال طول می کشد.

ولیئی همچنین در خصوص جذب کارفرمایان از مددجویان بهزیستی گفت: کارفرمایانی که به طور مستقیم مددجوی بهزیستی را جذب کنند به ازای هر نفر ۴۵۰ هزار تومان پرداخت می کنیم و تا دو سال حق بیمه مددجویان را در سال اول صددرصد و در سال دوم ۵۰ درصد به کارفرما پرداخت می کنیم.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

  • محمد ابراهیم

    سلام,مقام اول کشوری در احکام نهج البلاغه,ونثر ادبی,دراستان خراسان شمالی, رو دارمسال 80 تا83 دانش اموز ممتاز ونمونه هنرستان تلاش فاروج بودم,ازپایان هنرستان به علت فوت پدر ,وکار کردن تمام حرفه ها اعمم از مبلمان ,لوستر ریخته گری ,,,تا معماری ساختمان,همه همه ,,

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی