English

منع حضور میکروب شناسان در بیمارستان ها

رئیس انجمن میکروب شناسی ایران یکی از دلایل کلاف پیچیده تشخیص و کنترل عفونت های بیمارستانی در کشورمان را منع استخدام میکروب‌شناسان در بیمارستان ها عنوان کرد.

منع حضور میکروب شناسان در بیمارستان ها

به گزارش خبرگزاری موج، محمد مهدی فیض آبادی در آستانه برگزاری هجدهمین کنگره بین‌المللی میکروب شناسی ایران که قرار است از ۷ تا ۹ شهریور در سالن ابن سینای دانشکده پزشکی دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار شود گفت: متأسفانه موضوع کنترل عفونت های بیمارستانی، گفتمان غالب در کشورمان نیست.

وی با تأکید بر اهمیت دانش میکروب شناسی در تشخیص و کنترل عفونت های بیمارستانی اظهار داشت: در بعضی از جاها  که در استفاده از دانش میکروب شناسی تأکید دارند وضعیت خوبی داریم اما متأسفانه در اغلب بیمارستان های کشور هنوز جاری نشده است.

فیض آبادی عدم مشاوره با میکروب شناس را یکی از دلایل بروز کلاف پیچیده تشخیص و کنترل عفونت های بیمارستانی عنوان کرد و ادامه داد: مقررات و آئین نامه­ هایی در این خصوص وجود دارد که می بایست اصلاح شود از جمله اینکه مدیران بیمارستان ها از استخدام میکروب شناس منع شده ­­اند.

رئیس انجمن میکروب شناسی ایران با اشاره به بیماری های بازدید و نوپدید که به صورت تهدید برای کشورهایی مثل ایران تلقی می شود افزود: عفونت های بیمارستانی در کشور ما بین ۵ تا ۱۵ درصد و بعضاً بیشتر شیوع دارد.

وی تصریح کرد: تشخیص سریع تر عفونت های بیمارستانی به دست میکروب شناس صورت می گیرد اما متأسفانه با توجه به اینکه میکروب شناسان از حضور در بیمارستان ها منع شده اند این روند طولانی می شود و در نتیجه میزان عفونت های بیمارستانی بالا می رود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه

وب گردی