English

کبریایی زاده در شانزدهمین همایش داروسازان:

دارو درمانی بیماری‌های اعصاب و روان و اعتیاد مغفول مانده است

دبیر علمی شانزدهمین همایش داروسازان گفت: دارو درمانی بیماری های اعصاب و روان و اعتیاد همواره با غفلت روبرو بوده است.

دارو درمانی بیماری‌های اعصاب و روان و اعتیاد مغفول مانده است

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، عباس کبریایى زاده دبیرعلمى شانزدهمین همایش داروسازان در این همایش که امروز در سالن همایش هاى رازى برگزار شد، گفت: اگر در طب پیشینه تاریخى داریم، نقش طبیبان که در گذشته داروساز و طبیب یک نفر بود نقش ستودنى و فراموش نشدنى بوده است.

وى ادامه داد: وقتى کتاب قانون بوعلى سینا را ورق مى زنیم جذاب ترین بخش آن آناتومى است، بنابراین نمى توانیم نقش تاریخى طب ایران را فراموش کنیم.

کبریایى زاده عنوان کرد: جامعه پزشکى نشان داده در رفع مشکلات جامعه با هوشمندى نقش موثرى در کشور داشته است و به عنوان اقشار نخبه در حل مشکلات، رویکرد سرآمدى داشتند.

وى با بیان اینکه قبل از انقلاب نگاه واردات در مدیریت داروسازى حاکم بود، گفت: قبل از انقلاب نگاه به بیرون کشور و وابستگى به شرکت هاى خارجى و واردات دارو بود اما پیشکسوتان داروسازى کشور با نگاه نوآورانه صنعت داروسازى را به سمتى بردند که خودبارورى تولید دارو شکل بگیرد.

کبریایی زاده به دانش بالاى داروسازان ایرانى اشاره کرد و افزود: در زمان جنگ، عراق از عوامل شیمیایى استفاده و این مواد را تولید مى کرد و سایر کشورها داروى درمان مجرومان شیمیایى را به ما نمى دادند اما پیشکسوتان همت کردند و  بسیارى از داروهاى مورد نیاز مجروحان شیمیایى را تولید کردند.

وى تصریح کرد: امروز، جامعه پزشکى یکى از مرجع ها در کشور محسوب مى شوند و خوشبختانه خدمات پزشکى و داروسازى به تمام نقاط کشور رفته و این با همت و تلاش برنامه ریزان و سیاستگذاران بوده است و این خدمات نباید مورد کفران نعمت قرار گیرد.

 ٢ میلیون و ٧٠٠ هزار معتاد نیاز به درمان دارند

دبیر علمى شانزدهمین همایش داروسازان عنوان کرد: از همکاران در تشکل هاى مختلف درخواست مى کنم به سمت همدلى و اتحاد برای رشد صنعت داروسازى کشور پیش بروند.

کبریایى زاده با بیان اینکه محور همایش امسال بیمارى هاى اعصاب و روان و اعتیاد است، گفت: در هیئت مدیره انجمن تصمیم گرفتیم  موضوعى را به عنوان محور همایش انتخاب کنیم که بحث روز و نوآورانه باشد و بر محورهایى مورد غفلت واقع شده تمرکز کنیم.

وى افزود: این همایش با این رویکرد بیمارى هاى اعصاب و روان که در کشور مورد غفلت واقع شده است تمرکز دارد متاسفانه مصرف غیرمنطقى  داروهاى آنتى بیونتیک در کشور بارز است و از طرفى داروهاى اعصاب و روان به میزان کافى مصرف نمى کنیم یا اگر مصرف مى کنیم به درمان اختلالات اضطراب، افسردگى، با دارو باور نداریم.

دبیر علمى شانزدهمین همایش داروسازان با اشاره به اینکه بحث اعتیاد یکى دیگر از محورهاى شانزدهمین همایش سالانه داروسازان ایران است، گفت: امروزه، اعتیاد معضل جدى جامعه است و بر اساس آمار بهزیستى ٢ میلیون و ٧٠٠٠ هزار نفر معتاد در کشور داریم که نیاز به درمان دارند و  ما این محور را انتخاب کردیم که روند دارودرمانى این افراد بررسى شود.

وی همچنین به مصرف داروهای ضد درد در بیماران در حال بستری اشاره کرد و گفت: باید اطلاعات بیشتری به بیماران در این مورد داد.

:دارودرمانی بیماری‌های اعصاب و روان و اعتیاد  همایش داروسازان

کبریایی زاده در شرح پنل های تخصصی این‌ همایش سه روزه گفت: یکی از معضلات پیش روی پزشکان عمومی در بیمارستان ها و درمانگاه ها مصرف الکل های دست ساز و یا با مواد صنعتی و مسمومیت با این الکل هاست که در این مورد به دلیل اهمیت آن پنل تخصصی در همایش خواهیم داشت.

گفتنی است؛ شانزدهمین همایش سالیانه انجمن علمی داروسازان ایران تا چهارم شهریور در مرکز همایش های رازی در حال برگزاری است؛ همچنین مراسم جشن روز داروساز روز جمعه سوم شهریور ساعت19:00 با حضور مسئولان در مرکز همایش های رازی برگزار می شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه