English

حسن خمینی: نباید گرد هیچ اتهام مالی بر دامن شورا و شهرداری بنشیند

یادگار امام خمینی(ره) خطاب به اعضای شورای اسلامی و شهردار شهر تهران گفت: نسبت به مشکلات مالی شهرداری حساسیت داشته باشید و نسبت به هر تخلف مالی با حساسیت بالا برخورد کنید.

حسن خمینی: نباید گرد هیچ اتهام مالی بر دامن شورا و شهرداری بنشیند

به گزارش خبرگزاری موج، حجت‌الاسلام و المسلمین سیدحسن خمینی در دیدار با اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش که شهردار تهران نیز آنها را همراهی می‌کرد،‌ ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام خمینی (ره)، شهدای انقلاب اسلامی و حضرت آیت الله هاشمی و علو درجات برای آنها در درگاه الهی گفت: دوره جدید مسئولیت دوستان را به نوبه خودم تبریک می‌گویم: دوستان شورا مجموعه‌ای از نیروهای با توان، با سابقه و توانمند هستند که گردهم آمدند.

وی افزود: امید زیادی به موفقیت شما در شهر تهران وجود دارد. وجود کارشناسان برجسته در شورا همچون "الویری" که دوره‌ای شهرداری تهران را در سابقه خود دارند و همچنین "مسجدجامعی" که دوره‌ای طولانی در شورا حضور داشتند و ریاست شورا را هم بر عده داشتند و همچنین ریاست فعلی شورا، "محسن هاشمی" که به نوعی بنیان گذار و پدید آورنده مجموعه مترو هستند. مجموعه‌ای که امروز به عنوان یکی از نقاط درخشان شهر تهران محسوب می‌شود.

یادگار بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به اعتماد قوی مردم به عنوان یک پتانسیل بزرگ همراه اعضای شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش اشاره کرد و افزود: در هیچ دوره‌ای چنین اعتماد و رای بالا و یکدست و همراهی دوستان با هم سابقه نداشته است. از شورای اول که بگذریم هیچ دوره‌ای این گونه یکدست و با اعتماد قوی مردم را شاهد نبوده‌ایم. این موضوع هم مسئولیت به همراه دارد و هم امیدی که در دل مردم ایجاد کرده تا شهری بهتر و سالم‌تر را شاهد باشند، بر عهده شما اعضای شورای شهر خواهد بود. لذا همه باید قدردان خود باشید و اعتماد و توانمندی مردم را دست کم نگیرید.

وی تاکید کرد: مجموعه دوستان سرمایه بزرگی دارند از جمله آنکه افرادی آنها را معرفی و یا از آنها حمایت کرده‌اند و عقبه اجتماعی که پشت سر این لیست قرار گرفته است. سرمایه بزرگی که باید قدردان آن باشید و در پی آن تلاش و کار بهتری انجام دهید و در پی آن نیز انتظار بیشتری از شما ایجاد خواهد شد.

وی با اشاره به انتخاب محمدعلی نجفی به عنوان شهردار تهران ادامه داد: امروز یکی از کارهای خوبی که شورا انجام داد انتخاب "نجفی" بود که نیاز به معرفی امثال بنده ندارند. ایشان در کابینه سه دولت به عنوان وزیر حضور داشتند و تقریبا در همه حوزه‌ها از صنعتی تا مسائل اجتماعی و فرهنگی حضور داشتند. همچنین ایشان دوره شش ساله‌ای در شورای شهر تهران بوده‌اند که شناخت خوبی از شهر تهران را برای ایشان پدید می‌آورد. انشالله با تلاش ایشان روزهای خوبی پیش روی شهر تهران قرار خواهد گرفت. بحث مشکلات شهر تهران از جمله مشکلات اداری شهرداری که طبیعاتا به عنوان یکی از نهادهایی که بیشترین ارتباط را با مردم دارد بوروکراسی و نارضایتی مردم را نیز قابل مشاهده است. دوستان حتما می‌توانند به سمت حل و فصل بهتر و ارزانتر مشکلات شهر پیش بروند.

حسن خمینی با تاکید بر اینکه باید نسبت به حل مشکلات برنامه داشته باشیم افزود: قدرت و قوه‌ای که در مجموعه شورا و شهرداری جدید وجود دارد حاکی از وجود توان حل مشکلات دارد. به ویژه در مشکلات اجتماعی که شهر در خود پنهان دارد بی تردید شهرداری می‌تواند نقش موثری داشته باشد. البته باید از شورا و شهرداری دوره قبل نیز به نیکی یاد کنیم و قدردان زحمات آنها باشیم.

وی تاکید کرد: نسبت به مشکلات مالی شهرداری حساسیت داشته باشید. همچنین نسبت به هر تخلف مالی با حساسیت بالا برخورد کنید. نباید گرد هیچ اتهام مالی بر دامن شورا و شهرداری بنشیند. شفافیت داشته باشید تا هر کجا نقدی دارند بتوان به روشنی پاسخ گفت و سرمایه سنگین دستخوش حرکت‌های نابخردانه قرار نگیرد.

وی افزود: چشم بر هم بگذارید این چهار سال می‌گذرد؛ بی تردید این چهار سال به سرعت برق و باد می‌گذرد لذا این فرصت را قدر بدانید تا آنچه که مرضی رضای خداوند است انجام شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه