English

موج از مراسم تحلیف شورای اسلامی تهران ،ری و تجریش گزارش می دهد

تهرانی ها در انتظار تغییر تهران

همه شایعات و حرف و حدیث ها در مورد شهردار شدن حبیب الله بی طرف با رای قاطع اعضای شورا به محمد علی نجفی به پایان رسید . شهردار شدن نجفی بعد از برگزاری مراسم تحلیف اعضای شورای شهر و هیات رئیسه شورا انجام گرفت.

تهرانی ها در انتظار تغییر تهران

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج؛ مراسم تحلیف پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران با حضور استاندار ، فرماندار و جمعی از مدیران شهری در ساختمان شورای شهر تهران برگزار شد.

توضیحات چمران از طریق برنامه ویدئویی، در حالی برای حضار پخش شد که وی در این برنامه گزارشی از عملکرد شورای چهارم ارائه داده بود.

تصویب 675 مصوبه در شورای چهارم

عیسی فرهادی - فرماندار تهران- ضمن ارائه گزارشی از روند انتخابات شورای شهر تهران گفت: ۴۰۰۰ شعبه با ۹۱ هزار نیرو در این مدت فعال بودند. در انتخابات شورای شهر تهران بیش از ۳۰۰۰ نفر ثبت‌نام کردند که این نشان از افزایش ۵۳ درصدی این حوزه دارد.

وی با اشاره به اینکه در هر دقیقه بیش از 240 هزار رای به صندوق ها ریخته شده است در ادامه افزود : بیش از 3 میلیون و 700 هزار رای به صندوق ها ریخته شده است و این نشان می دهد بیش از 33.8  درصد افزایش رای در این دوره داشته ایم.

فرماندار تهران با اشاره به فعالیت های شورای چهارم به تعدد سلایق سیاسی در این شورا اشاره کرده و ادامه داد :‌ با وجود آنکه سلایق مختلفی در این شورا وجود داشت، اما این باعث نشد که تاثیری بر مصوبات این شورا وجود داشته باشد.

فرهادی در ادامه افزود:در دوره چهارم ۶۷۵ مصوبه به تصویب رسید که از این میان تعداد ۱۳۲ مصوبه توسط فرمانداری برگشت داده شد.اما از این 132 مصوبه 94 مصوبه آن اصلاح و 38 مصوبه به هیات حل اختلاف ارجاع داده شد و نظر فرمانداری در 19 مصوبه تایید شد.

سوگند نامه تنها ادای کلمات نیست

مرتضی الویری، رئیس سنی پنجمین دوره شورای اسلامی شهر تهران، ری و تجریش نیز با نقل خاطره ای از آیت الله رفسنجانی گفت : آیت الله رفسنجانی در مراسم تحلیف سومین دوره شورا حضور داشتند و در آن جلسه تاکید کردند که مراسم تحلیف و سوگند تنها چند جمله نیست و باید با تمام وجود به جملاتی که می گوییم ایمان داشته باشیم .وی در هنگام ادای سوگند جملات را به گونه ای بیان می کردند که احساس می کردیم بر روی تک تک جملات تفکر می کنند.

الویری  به چهار مفهوم اساسی در متن سوگندنامه آیین‌نامه تحلیف اشاره کرد و افزود: ما به این چهار مورد که رعایت و حفظ امانت، رعایت قانون، عدالت و انصاف و رعایت صرف و صلاح و پیشرفت امور شهر و شهرداری متعهد می‌شویم. امیدوارم این چهار مورد را به بهترین شکل ممکن انجام دهیم.

رئیس سنی شورای شهر تهران در ادامه خاطرنشان کرد:تا به الان و قبل از شروع شورای پنجم بیش از 30 جلسه برگزار شده است و همه مقدمات کارها فراهم شده است.  

شروع کار شوراهای شهر و روستا

معاون سیاسی وزارت کشور نیز در این مراسم  ضمن آرزوی توفیق برای اعضای شورای شهر تهران، ری و تجریش گفت: به حکم قانون و با طی کردن فرآیند قانونی امروز سرآغاز کار شوراهای شهر و روستا در سراسر کشور است.

علی اصغر احمدی افزود: بیش از 38 هزار شورای روستا و 1245 شورای اسلامی شهر در کشور کار خود را آغاز می‌کنند و به این ترتیب بیش از 150 هزار نفر به صورت اصلی و علی البدل امروز به پیکره مدیریت کشور اضافه می‌شوند.

حریم شهر مشخص شود

استاندار تهران نیز که در این مراسم حضور داشت گفت: انتظارم از شورای پنجم این است که حریم شهر تهران را یکبار برای همیشه تعیین تکلیف کنند تا بتوانیم بر اساس آن با متخلفان برخورد کنیم.

سیدحسین هاشمی استاندار تهران در بخش دیگری از صحبت‌های خود به موضوع آلودگی هوا در شهر تهران و موضوع آسیب‌های اجتماعی را به عنوان دیگر  درخواست‌های خود از اعضای شورا مطرح کرد و در ادامه افزود : انتقال صنایع و کارگاههای آلاینده نیز یکی دیگر از مشکلات شهر است زیرا بسیاری از این کارگاهها فرسوده شده اند و نیاز به تعمیرات دارند این کارگاهها می تواند به شهرکهای صنعتی اطراف تهران منتقل شود. با انتقال این صنایع و کارگاه‌ها انتقال بهره‌گیری تکنولوژی روز و افزایش بهره‌وری آنها فراهم می‌شود.

وی به ایمنی در مترو نیز اشاره کرده و در ادامه افزود : این مساله موضوعی حیاتی است و امیدواریم شورای پنجم از تمامی زوایا بحث را مورد بررسی قرار دهد .

استاندار تهران به مصلی تهران اشاره کرده و در ادامه افزود :  مصلی امام خمینی (ره) با توجه به عدم تکمیل آن من را عذاب می‌دهد؛ چراکه بعد از ۳۰ سال هنوز به اتمام نرسیده است. در سال گذشته هنگام برگزاری مسابقات قرآنی اعلام کردم که این مسابقات در این محل برگزار نشود؛ چراکه دیدن وضعیت موجود از سوی میهمانان خارجی برای نظام جمهوری اسلامی ایران خوب نیست، لذا در قالب یک خواسته شخصی از شورای اسلامی شهر تهران ری و تجریش می‌خواهم برای تکمیل این پروژه اقدام کنند.

وی با تاکید بر اینکه این پروژه مشکل مالی ندارد در ادامه افزود :  ۱۸۰۰ میلیارد تومان بودجه مدیریت شهری به این پروژه اختصاص داده شده است  و در طی دو سال و صرف این بودجه  می‌توان این پروژه را تکمیل کرد و از آن در امور مختلف بهره گرفت. امیدوارم این کار در دستور کار قرار گیرد.

انتخاب هیات رئیسه

بعد از مراسم تحریف انتخابات هیات رئیسه انجام گرفت که بر اساس آن محسن هاشمی،‌ با ۲۰ رای و یک رای سفید به عنوان رئیس شورای شهر، امینی با ۲۱ رای به عنوان نایب رئیس و نژادبهرام با ۲۱ رای منشی اول و بهاره آروین با ۱۹ رای به عنوان منشی دوم انتخاب شدند.در ادامه روند این انتخابات علی اعطا نیز با ١٩ رای بعنوان سخنگو انتخاب شد.

اولین نطق رئیس شورا

محسن هاشمی رییس جدید شورای شهر تهران نیز در اولین سخنرانی خود در این جایگاه گفت:با وجود آنکه بیشتر اعضای شورا بر اساس سلایق جریان اصلاحات انتخاب شدند، اما شورا به همه مردم با هر سلیقه و نظری تعلق دارد و ما امانتدار تمام آرای مردم هستیم .

هاشمی‌ در ادامه با بیان اینکه مهمترین اصل مورد توافق شورای پنجم حفظ انسجام میان اعضا و جلوگیری از تکرار تجربیات تلخ گذشته است ادامه داد: تمام تلاشمان این است که محدودیت های موجود در شهر را برطرف کنیم و برای عبور از این شرایط دست یاری به سوی نخبگان و کارشناسان این حوزه دراز می کنیم . درهای شورا به روی پیشنهادات و انتقادات و نظارت های کارشناسی باز است.

رییس شورای شهر تهران افزود: بهبود شرایط زیست شهری، شفاف‌سازی در مدیریت، هوشمندسازی، حذف رانت و اعطای امتیازات غیرقانونی، تحقق وظایف معطل مانده بخصوص در حوزه ترافیک و آلودگی هوا از جمله اقداماتی خواهد بود که در شورای شهر بعدی آن را پیگیری خواهیم کرد.

انتخاب نجفی

سپس محمدعلی نجفی با کسب ۲۱ رای به عنوان شهردار تهران انتخاب شد.

اعضای شورای شهر پنجم امروز پس از پایان مراسم تحلیف و برگزاری انتخابات هیات رئیسه، در اولین دستور اولین جلسه شورای شهر پنجم، محمدعلی نجفی را با ۲۱ رای به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند.

طبق رایزنی‌های انجام شده قرار است تا پایان وقت اداری فردا حکم نجفی به عنوان شهردار تهران از سوی وزیر کشور ابلاغ شود و به همین دلیل لزومی برای انتخاب سرپرست شهرداری وجود ندارد.

اما اگر تا پایان وقت اداری فردا حکم نجفی از سوی وزیر کشور ابلاغ نشود، جلسه اضطراری برای تعیین سرپرست گذاشته می‌شود.

شورای‌پنجمی‌ها با مترو به حرم رفتند

محسن‌هاشمی،  مرتضی‌الویری، احمد مسجدجامعی، شهربانو امانی، محمدجواد حق‌شناس، بهاره آروین، سیدابراهیم امینی، افشین حبیب‌زاده، سیدآرش حسینی میلانی، حسن خلیل‌آبادی، علی اعطا، زهرا صدراعظم نوری، محمد سالاری، سیدحسن رسولی، ناهید خداکرمی، مجید فراهانی، زهرا نژادبهرام، سیدمحمود میرلوحی، الهام فخاری، محمد علیخانی و بشیر نظری 21 عضو شورا بودند که بدون هر گونه تشریفات و با مترو به حرم امام رفتند و با آرمان های امام راحل تجدید پیمان کردند . 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه