English

رئیس جمعیت هلال احمر

میکروبی بودن آب زمزم صحت ندارد/۴ فوتی و ۲۶ بیمار ایرانی در عربستان

رئیس جمعیت هلال احمر در ارتباط با وضعیت آب زمزم گفت: میکروبی بودن آب زمزم شایعه ای بیش نیست و صحت ندارد.

میکروبی بودن آب زمزم صحت ندارد/4 فوتی و 26 بیمار ایرانی در عربستان

به گزارش خبرنگار خبرگزاری موج، سیدامیرمحسن ضیایی امروز در نشست خبری به تشریح اقدامات جمعیت هلال احمر در حوزه های امداد و نجات پرداخت و افزود: اجرای برنامه پنج ساله اول جمعیت هلال احمر آغاز شده و ما بر اساس اسناد بالادستی ماموریت های هلال احمر را تعریف کرده ایم.

وی از اجرای برنامه پنج ساله اول هلال احمر به عنوان گام مهم در پیشبرد اهداف هلال احمر یاد کرد و گفت: سعی شده این برنامه به صورت واقع گرایانه و متناسب با نیاز های مردم اجرا شود.

ضیایی با اعلام اینکه زمان پاسخگویی و حضور نیروهای امداد و نجات در صحنه حوادث و سوانح کاهش یافته است، افزود: افزایش عملیات امداد و نجات نقطه مطلوب ما نیست بلکه ما می بایست به سمت پیشگیری قبل از وقوع حادثه پیش برویم.

رئیس جمعیت هلال احمر با اعلام اینکه تا پایان امسال یک میلیون خانوار تحت طرح خادم قرار می گیرند، عنوان کرد: برنامه ما بر این اساس تدوین شده است که در سال ۱۴۰۰، ۲۵ میلیون خانوار ایرانی از آموزش های امداد نجات بهره مند شود.

ضیایی در ادامه به موضوع تغییرات اقلیم و وقوع حوادث طبیعی مثل سیل اشاره کرد و گفت: تغییرات اقلیمی حس می شود، فرکانس حوادث تغییر کرده است و این مسئله وضعیت آتی زندگی را تحت تاثیر قرار می دهد از این همین رو لازم است تصمیم گیرندگان امر با تعقل اقدامات لازم را در حوادث و سوانح داشته باشند.

مشکل آلودگی آب زمزم صحت ندارد

وی در ادامه به موضوع همکاری سعودی ها در مراسم حج امسال اشاره کرد و گفت: روند همکاری ها در مکه و مدینه خوب است مشکلی برای ارائه خدمات به زائران نداریم. مشکل امسال گرمازدگی و دمای بالا است که ممکن است زائران را در مراسم مناسک حج دچار مشکل کند.

ضیایی خاطرنشان کرد: مشکل آلودگی آب زمزم صحت ندارد.

ضیایی از کاهش زمان حضور در حوادث و بلایا خبر داد و گفت: این مهم به کمک تکمیل امداد هوایی و تشکیل نیروهای واکنش سریع اتفاق افتاد. نیروهای واکنش سریع نیروهای زبده‌ای هستند که آموزش‌های بیشتری دیده‌اند و امکانات بیشتری در اختیار دارند. در حال حاضر ۶۰ هزار امدادگر و نجاتگر هلال احمر در پایگاه‌ها حضور دارند که از ابتدای سال جاری ۵۰۰ نیروی واکنش سریع در این پایگاه‌ها مستقر شده‌اند و ما امیداوریم تا پایان سال جاری تمامی شعب هلال احمر در شهرهای بالای صد هزار نفر تیم واکنش سریع داشته باشند و تعداد نیروهای واکنش سریع نیز به سه هزار نفر افزایش یابد.

وی از اجرای طرح خادم نیز سخن گفت و اظهار کرد: آموزش همگانی مردم را از طریق طرح خادم شروع کرده‌ایم و طی چهار سال آمادگی خانوار ایرانی در برابر حوادث را به ۳۰ خواهیم رساند که بزرگی است و نیاز به همراهی سایر نهادها و دستگاه‌ها داریم.

ضیایی با اشاره به اینکه در طرح خادم ۲۵ میلیون خانوار ایرانی تا سال ۱۴۰۰ آمادگی لازم در برابر حوادث را کسب خواهند کرد خاطر نشان کرد: پایلوت این طرح با جمعیت ۲۵۰ هزار خانوار انجام شده است که طی آن داوطلبان هلال احمر هر ماه یک بار با مراجعه به منازل مردم آنها را با ۱۵ شاخص آمادگی در برابر حوادث آشنا و میزان آمادگی آنها را می‌سنجند.

رئیس جمعیت هلال احمر ادامه داد: در حال حاضر دو یا سه استان کشور بالگرد مستقر ندارند ما طی چهار سال گذشته توانستیم ۱۰ بالگرد به ناوگان امداد هوای اضافه کنیم که تا پایان سال جاری نیز شش فروند بالگرد دیگر نیز اضافه خواهد شد. اما کشور به ۴۵ بالگرد برای پوشش کامل هوایی خود نیاز دارد.

رئیس جمعیت هلال احمر به تغییرات اقلیمی و تاثیر این تغییرات در بروز بلایای طبیعی نیز اشاره کرد و گفت: در کشور از یک طرف با خشکسالی و از یک طرف با سیل مواجه هستیم و نیاز است نهادهای مرتبط منابع لازم برای مواجه با این بلایا را اختصاص دهند و آموزش‌های لازم برای پیشگیری نیز به مردم ارائه شود تا شاهد کاهش ریسک در جامعه باشیم.

در بخش دیگری از این نشست خبری ضیایی بر لزوم ارائه آموزش‌ها در قبال حوادث و پیشگیری از حوادث تاکید کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان هزینه حوادث طبیعی در سال است که دو هزار پانصد میلیارد تومان آن با آموزش قابل کاهش است مطالعات جهانی و مطالعات موردی ایران نشان می‌دهد ۲۰ تا ۲۵ درصد هزینه حوادث طبیعی با آموزش قابل کاهش است.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه