English

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش:

اساسنامه جدید انجمن اولیا و مربیان تا ۲ ماه آینده به استا‌ن‌ها ابلاغ می‌شود

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت گفت: اساسنامه جدید انجمن اولیا و مربیان تا 2 ماه آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود تا در سال تحصیلی جدید بر اساس آیین‌نامه‌های آن، فعالیت‌ها در این حوزه انجام شود.

اساسنامه جدید انجمن اولیا و مربیان تا 2 ماه آینده به استا‌ن‌ها ابلاغ می‌شود

به گزارش خبرگزاری موج، نورعلی عباسپور در حاشیه گردهمایی روسای ادارات و انجمن اولیای و مربیان سراسر کشور که در مجموعه رفاهی و آموزشی خانه معلم اردبیل برگزار شد، اظهار داشت: در حال حاضر در 92 هزار واحد آموزشی سراسر کشور، انجمن اولیا و مربیان را تشکیل دادیم؛ به طوری که 700 هزار نفر عضو این انجمن هستند.

وی با بیان اینکه تنها در مدارس کمتر از 10 دانش‌آموز و بزرگسالان، انجمن تشکیل نمی‌شود، گفت: به غیر از این شرایط در همه واحدهای آموزشی، انجمن اولیا و مربیان فعال است و ترکیب انتخاباتی آنها 5 تا 13 نفر است.

عباسپور مهم‌ترین کارکرد انجمن را در مدارس، نظارت بر عملکرد مسوولان در مدارس و همکاری و مشارکت با نهاد خانواده در برنامه‌‌ریزی‌های آموزشی و پرورشی اعلام کرد و یادآور شد: عموما تقویت مناسبات بین مدرسه و خانه، رویکرد اصلی این انجمن است تا زمینه اعتلای تربیتی و آموزشی نسل آینده فراهم آید.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه به هیج‌ عنوان انجمن اولیا شکل تشریفاتی ندارد، گفت: بر اساس اساسنامه جدیدی که درحال تدوین نهایی است، کارکرد بیشتر و بهتری را از انجمن‌های اولیا و مربیان در مدارس شاهد خواهیم بود و استفاده از این ظرفیت می‌تواند زمینه‌ساز تحول در نظام آموزش و پرورش محسوب شود.

عباسپور، ارتباط مناسب بین مدرسه و خانه را از مهم‌ترین اهداف و رویکردهای انجمن توصیف کرد و افزود: ما باید از ظرفیت بی‌نظیر خانواده و اولیا در تربیت و تعالی فرزندانشان در پیوندی عمیق بین مدرسه و خانه استفاده کنیم تا با استفاده از این ظرفیت بتوان رویکرد بهتری را در حوزه تعلیم و تربیت انجام داد.

وی ادامه داد: در اجلاس روسای ادارات و انجمن اولیا و مربیان استان‌ها سعی‌ بر این است تا این اساسنامه جدید را که تا دو ماه آینده به استان‌ها ابلاغ می‌شود، مورد بحث و بررسی قرار دهیم تا از نقطه نظرات، پیشنهادها و دیدگاه‌های کارشناسان و روسای ادارات استفاده کرده و زمینه اجرایی و عملیاتی این امر فراهم آید.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه