English

فرمانده مرزبانی ناجا خبر داد

نشست مشترک فرماندهان مرزبانی ایران و آذربایجان در آینده نزدیک

فرمانده مرزبانی ناجا گفت: فرماندهان هنگ های مرزی موظف به پیگیری امور حقوقی و پروتکل ها هستند لذا ضرورت دارد که آموزش های تخصصی و حقوقی کاربردی مرز،برای آنان به صورت مستمر و به روز ارائه شود.

نشست مشترک فرماندهان مرزبانی ایران و آذربایجان در آینده نزدیک

به گزارش خبرگزاری موج، سردار  قاسم رضایی در حاشیه برگزاری اولین دوره کارگاه آموزشی تخصصی معاهدات و پروتکل های مرزی شمال غرب در شهر «پارس آباد» استان اردبیل با اشاره به اهمیت برگزاری این دوره های تخصصی برای فرماندهان یگان های مرزی، گفت: بر اساس پروتکل ها و نیز قراردادهای مرزی بین دو کشور همسایه، ما موظف به اجرای مصوبات این قراردادها هستیم؛ فرماندهان هنگ های ما به عنوان نماینده و مرزبان منطقه مشترک، موظف به پیگیری امور حقوقی و پروتکل ها هستند لذا ضرورت دارد که آموزش های تخصصی و حقوقی کاربردی مرز، برای آنان به صورت مستمر و به روز ارائه شود.

وی با اشاره به برگزاری سه روزه این کارگاه آموزشی، افزود: ما با ۱۵ کشور همسایه هستیم که متناسب با هر کشور پروتکل و قرارداد مستقلی داریم بنابراین بایستی مرزبانان نسبت به این موضوع توجیه باشند.

این مقام ارشد مرزبانی ناجا گفت: این سومین دوره همایش آموزشی کوثر و اولین دوره معاهدات است که در شهرستان پارس آباد برگزار می شود؛ در این نشست آموزشی، فرماندهان هنگ های منطقه شمالغرب شامل استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل و گیلان نیز حضور دارند.

فرمانده مرزبانی ناجا درباره وضعیت مرزهای استان اردبیل و مشترکات مرزی با کشور آذربایجان، بیان کرد: مرزهای استان اردبیل از امن‌ترین مرزهای کشور است؛ امیدواریم با اقدامات انجام شده بتوانیم بر اقتدار و امنیت همه‌جانبه کشورمان بیفزایم و به تمامی اهداف خود در این زمینه دست یابیم.

سردار رضایی با اشاره به نشست مشترک فرماندهان مرزبانی ایران وآذربایجان در آینده نزدیک در تهران، افزود:کشورمان و جمهوری آذربایجان روابط و مشترکات دیرینه ای درحوزه مرزی و روابط دوستانه ای با مرزبان آن کشور دارد، به نحوی که در طول سال دو بار ملاقات مشترک به صورت دوره ای در ایران و جمهوری آذربایجان برگزار می شود؛ همچنین مرزبانان منطقه  به صورت مستمر با یکدیگر در ارتباط مستقیم هستند.

در ادامه این همایش، حجت‌الاسلام سید سعید رشادی امام جمعه پارس آباد با اشاره به فضیلت و ارزش مرزبانی و دفاع از حریم اسلام و وطن، تصریح کرد: مرزبانی و دفاع در راه خداوند از عبادات محسوب می‌شود و رضایت الهی را در پی دارد.

اکبر صمدی، فرماندار پارس‌آباد نیز در این مراسم، امنیت مرزهای استان را در سایه تلاش‌های شبانه‌روزی مرزبانان عنوان و تصریح کرد: اکثر پایگاه‌های مرزی شهرستان پارس‌آباد با توجه به برودت هوای منطقه از نعمت گاز برخوردار هستند و تلاش می کنیم بتوانیم در آینده‌ای نزدیک این موضوع را در همه پایگاه‌های مرزی منطقه محقق کنیم.

 

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه