English

عمده مشکلات آموزش و پرورش «اعتباری و مالی» است

مدیرکل سابق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه عمده مشکلات آموزش و پرورش «اعتباری و مالی» است، گفت: «محمد بطحایی» هیچ دستوری در صندوق ذخیره فرهنگیان نداده است.

عمده مشکلات آموزش و پرورش «اعتباری و مالی» است

به گزارش خبرگزاری موج، فرشید سیاری مدیرکل سابق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش، با اشاره به پیشنهاد محمد بطحایی به عنوان گزینه وزارت آموزش و پرورش در کابینه دوازدهم از سوی رئیس‌جمهور و حواشی مطرح شده در این خصوص، اظهار داشت: بنده بیش از بیست سال در حوزه ستادی و کارشناسی آموزش و پرورش مسئولیت داشتم و قبل از حضور آقای بطحایی به عنوان معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی این وزارتخانه، مدیرکل تعاون و پشتیبانی این وزارتخانه بودم.

وی با اشاره به بیمه طلایی فرهنگیان، اظهار داشت: پاشنه آشیل بیمه طلایی، تأمین منابع مالی و اعتبارات بود؛ این بیمه از سال 89 با تدبیر و درایت آقای حاجی‌بابایی شکل گرفت و 50 درصد حق بیمه از محل اعتبارات وزارت آموزش و پرورش پرداخت می‌شد.

سیاری اضافه کرد: در بیمه تکمیلی خدمات قابل توجهی به فرهنگیان ارائه می‌شد که این روند تا تیرماه سال 91 ادامه داشت اما در آن زمان، با توجه به تشدید تحریم‌ها و محدودیت‌هایی که در خزانه ایجاد شد، پرداخت سهم دولت با مشکل مواجه شد و در نتیجه نتوانستیم با بیمه مربوطه تسویه حساب کنیم.

وی ادامه داد: بعد از بدهی سنگینی که به آن بیمه داشتیم، با بیمه دیگری قرارداد بستیم که متأسفانه به دلیل انباشت بدهی، مجبور شدیم طرح جدیدی را اجرا کنیم، زیرا شرکت‌های بیمه‌ای حاضر به بستن قرارداد با آموزش و پرورش نبودند در نتیجه با تصمیم آقای بطحایی،‌ قرار شد که خدمات بیمه تکمیلی به شکل صندوقی ارائه شود.

مدیر کل سابق تعاون و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش افزود: در این روش، پروسه رسیدگی و پرداخت خسارت، کوتاه شده و نظارت آموزش و پرورش بر پروسه بیمه‌گری افزایش پیدا کرد؛ همچنین در منابع مالی صندوق صرفه‌جویی شد.

وی در خصوص ارائه وام به فرهنگیان گفت: صندوق وام ضروری بیش از 2 هزار میلیارد تومان اعتبار داشت که سالها نزد یک بانک بود و نگاه دولتی روی آن وجود داشت؛ آقای بطحایی این اعتبار را به بانک‌های واجد شرایط منتقل کرد و بیش از 1700 میلیارد تومان تسهیلات کم‌بهره به تعدادی از فرهنگیان ارائه شد.

سیاری با اشاره به توسعه مراکز رفاهی فرهنگیان، اظهار داشت: با وجود مشکلات مالی، 50 مرکز آموزشی، رفاهی و اسکان بیماران صعب‌العلاج و درمانگاه‌های دندانپزشکی به ظرفیت‌های قبلی اضافه شد، ضمن اینکه در مراکز اسکان، به بیماران و همراهان آنها خدمات اسکان تقریباً رایگان ارائه می‌شد.

وی در خصوص مراکز اسکان و رفاهی فرهنگیان گفت: حذف کلاس‌های «ج» و تقویت مراکز «ویژه» و «الف»، از جمله نگاه معاون سابق مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش بود که معتقد بود به جای کلاس‌های درس، فرهنگیان در مراکز رفاهی و خوابگاه‌های پردیس‌ها اسکان پیدا کنند، ضمن اینکه در آن زمان، شناسنامه‌دار کردن مدارس و مدارس ثابت طرح اسکان، مطرح و آغاز شد.

مدیرکل سابق تعاون و پشتیبانی در خصوص انتخاب بطحایی به عنوان گزینه پیشنهادی وزارت آموزش و پرورش در دولت دوازدهم گفت: عمده مشکلات آموزش و پرورش اعتباری و مالی است و آقای بطحایی در این حوزه کار کرده و واقف به این حوزه است و می‌تواند از این ارتباطات به نحو احسن استفاده کند و از سوی دیگر اگر فردی خارج از وزارت آموزش و پرورش به عنوان گزینه این وزارتخانه معرفی شود، زمان زیادی می‌طلبد تا با مسائل آموزش و پرورش و شرایط آن آشنا شده و بتواند کاری انجام دهد.

وی در خصوص صندوق ذخیره فرهنگیان نیز اظهار داشت: تشکیلات صندوق ذخیره فرهنگیان تعریف شده است و معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش در ترکیب هیأت امناء قرار دارد و حضور وی اجباری است اما آقای بطحایی هیچ دستوری در این صندوق نداده است و تاکنون نیز توسط هیچ مرجع نظارتی مورد بازخواست و سؤال قرار نگرفته است.

سیاری تصریح کرد: آقای بطحایی کوچکترین نقشی چه عامدانه و چه غیرعامدانه در تخلفات و مشکلات صندوق ذخیره فرهنگیان نداشته است و حضور وی به عنوان نایب رئیس هیأت امناء در مورد تمام معاونت‌های توسعه مدیریت و پشتیبانی وزرای آموزش و پرورش در تمام دوره‌ها صدق می‌کند و دلیل بر تخلف وی در صندوق ذخیره فرهنگیان نیست.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه