English

رییس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور:

تشکیل کمیته کشوری برای کاهش معتادان مراکز ماده ۱۶

رییس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: قرار است کمیته کشوری در بحث مراکز ماده ۱۶ مواد مخدر تشکیل شود تا آمار معتادان ورودی به این مراکز را کاهش دهیم.

تشکیل کمیته کشوری برای کاهش معتادان مراکز ماده ۱۶

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری موج، فرید براتی سده صبح امروز در نشست خبری به رویکردهای جدید در حوزه پیشگیری از آسیبهای اجتماعی اشاره کرد و گفت: کاهش طلاق در دستور کار سازمان بهزیستی هستیم؛ چراکه این موضوع به بهزیستی سپرده شده است. در واقع در این زمینه برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا در قالب کمیته تخصصی و کلینیک‌های مددکاری و مشاوره بتوانیم در بحث طلاق پیشگیری، کاهش و تثبیت را به سرانجام برسانیم.

تشکیل کمیته کشوری برای کاهش معتادان مراکز ماده ۱۶

وی در ادامه به مراکز ماده 16 معتادان اشاره کرد و تصریح کرد:‌ قرار شده در بحث مراکز ماده 16 معتادان کمیته کشوری در این زمینه تشکیل شود تا در آن گروه نظارتی تخصصی به کار ورود کرده تا از این طریق آمار ورودی‌های معتادان به این مراکز کم کنیم.

به گفته براتی، در بحث سلامت اجتماعی این آمادگی را داریم که در مشاوره با نظام روانشناسی تعامل لازم را داشته باشیم و در صدور مجوز برای مراکز روانشناسی که به بهزیستی محول شده امیدوارم تعاملات خوبی داشته باشیم.

فرید براتی سده

پوشش 85 درصدی غربالگری بینایی در برنامه ششم توسعه

وی در مورد پیشگیری از معلولیت‌ها نیز گفت: غربالگری شنوایی مخصوصا برای کودکان 3 تا 5سال به وظایف ما اضافه شده و قرار است غربالگری بینایی طبق برنامه ششم توسعه از 72 درصد به 85 درصد پوشش آن را برسانیم.

تدوین جداگانه آیین نامه مشاوره ژنتیکی از سوی وزارت بهداشت

رییس مرکز توسعه، پیشگیری و درمان اعتیاد بهزیستی کشور گفت: وزارت بهداشت قرار است در رابطه با مشاوره‌های ژنتیکی آیین‌نامه‌ای به طور جداگانه تهیه  و تنظیم کند و پس از تجمیع آن قرار است به هیات دولت رفته تا تصویب و ابلاغ شود.

آیا این خبر مفید بود؟
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری موج در وب منتشر خواهد شد.

پیام هایی که حاوی تهمت و افترا باشد منتشر نخواهد شد.

پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیرمرتبط باشد منتشر نخواهد شد.

ارسال نظر

دیدگاه

مهمترین اخبار

گفتگو

آخرین اخبار گروه

پربازدیدترین گروه